به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار معاون بررسی و تحلیل بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کشور افزود: متاسفانه برخی از افرادی که متصدی سرنوشت جامعه در حوزه و دانشگاه هستند، به شغل خود به عنوان یک شغل روزمره و تامین مسائل معیشتی نگاه می‌کنند و این مشکلی است که وجود دارد زیرا باعث می‌شود مخاطبش نیز دچار مشکل شود و یک نوع کم تفاوتی به سراغ وی آید.

وی با اشاره به این که برخی حاضر نیستند برای باز کردن عقده های فکری خود زمانی اختصاص دهند گفت: تعدادی از دانشجویان پس از ورود به دانشگاه، تنها به دنبال مدرک هستند و خود را در چارچوب ساعات کلاسی و رشته ای که قبول شده‌اند خلاصه می‌کنند به گونه ای که انگار هیچ وظیفه دیگری ندارند و روی دیگر مسائل تفکری نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ضمن اشاره به سوابق دکتر شجاعی فرد افزود: بیوگرافی دکتر شجاعی فرد هم برای حوزه و هم دانشگاه، حجت است لذا توصیه کرده‌ام که ابتدای سال تحصیلی در حوزه و دانشگاه بیوگرافی ایشان را برای طلاب و دانشجوها مدنظر قرار دهند به جهت آنکه دکتر شجاعی فرد یک انسان زحمت کش و موفقی است که از وقتش به درستی استفاده کرده است.

وی گفت: دکتر شجاعی فرد دانشجویی بود که در رشته مکانیک درس می‌خواند و می‌توانست خود را در همان خلاصه کند اما با تلاش های زیاد توانسته است که هم برای طلبه ها و هم برای دانشجویان حجت باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: شهید دکتر چمران از بالاترین سطح عملی برخوردار بود و خود را به زندگی شخصی خلاصه نکرد و پس از اینکه درد بشر را احساس کرد وارد بر میدان شد.

وی گفت: اگر تفکر استاد، دانشجو و طلبه تفکر شهید دکتر چمران و استاد شجاعی فرد باشد هیچگاه در مقابل غرب جنایتکار و فاسد کم نمی‌آورند.

وی با اشاره به اینکه باید تفکر کارگر، دانشجو، سپاهی، ارتشی، اساتید و … تفکر بسیجی باشد گفت: تفکر بسیجی به علم جهت می دهد، زیرا اگر علم رها باشد برای بشر مضر خواهد بود و به ابزاری برای همه قدرت طلب‌های بی شعور تبدیل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که دست ما در مقابل بیگانگان از مکتب، تاریخ، اهل بیت و علم پر است تصریح کرد: مشکلات به مکتب غنی اسلام بر نمی‌گردد بلکه مشکلات و شکست هایی که نصیبمان می شود به خاطر کوتاهی‌ها و ولنگاری خودمان است.

وی با اشاره به این که به اسم مسلمان هستیم اما در علم، عمل، اخلاق و سیاست از مسلمانی اطلاعی نداریم گفت: آنچه مظلوم است، اسم اسلام است.

امام جمعه بیرجند با بیان این که امروز با توجه به انواع و اقسام امکانات و ارتباطات نباید هیچ شبهه‌ای بی پاسخ بماند گفت: هر کاری که برای خدا باشد عزت، و زیر بار ظلم رفتن ذلت است؛ همانطور که مهندسی فتح مکه، صلح حدیبیه پیامبر است، مهندس کربلا نیز امام حسن (عل) و امام حسین (ع) مجری آن است.

وی اظهار داشت: متاسفانه به اندازه ای که به دنبال باقی مطامع زندگی می رویم به دنبال مسائل دیگر و پاسخگویی ها حرکت نمی‌کنیم و خود را در تأمین زندگی اشرافی گیر انداخته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به این که برای مسائل عقیدتی، فکر و اندیشه خود ارزشی قائل نیستیم گفت: ما در مقابل نعمت‌هایی که خداوند متعال به ما عطا کرده، بسیار ناسپاس هستیم.

وی اضافه کرد: بسیج اساتید باید به علم جهت دهد، متفرقات را به یکدیگر متصل کند و نقشه راه بریزد و دانشجو را هوشیار و بیدار کند تا فریب نخورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تمام طرح دشمن در حالت بی تفاوتی خلاصه می‌شود و برای هر مسئله نیز ده ها اتاق فکر دارند.

وی ادامه داد: ما باید عدالت را اجرا کنیم اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی را به پول‌های حرام و حقوق‌های نجومی و دزدی مشغول کرده‌اند و برخی را نیز به نان شبشان محتاج، که در نتیجه هر دو دسته نسبت به انقلاب بی تفاوت می‌شوند.

وی گفت: دزدی کردن، کم فروشی کردن، حرام خواری کردن، گرانفروشی کردن و خیانت کردن، طرح‌هایی که دشمنان به اجرا در می‌آورند تا جامعه از هم گسیخته شود و مردم یکدیگر را دوست نداشته باشند، تا هر وقت بخواهد استارت یک حمله همه جانبه را بزند با یک جامعه بی درد و بی تفاوت و بی دین روبرو باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: این چهل سال با همه مشکلات، فراز و نشیب ها و بی تفاوتی ها و انتخاب های آبکی گذشت لذا می‌طلبد تا در گام دوم انقلاب حساب شده قدم برداریم.

وی گفت: برخی در انتخابات به اندازه یک کیلو پنیر برای انتخاب مسئولان، ارزش قائل نیستند و حاضر نیستند با یک نفر مشورت کنند تا برای تغییر وضعیت کنونی فرد اصلح را انتخاب کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که امام راحل فرمودند انقلاب را به دست افراد نالایق نیندازید گفت: روزی که شبکه بی بی سی در فلان انتخابات به صورت صریح اعلام کرد که به این افراد رأی دهید، مشاهده کردیم که مردم تهران طبق دیکته این شبکه عمل کردند و به همان‌هایی که گفته بود، رای دادند.

وی افزود: با همه مشکلات و فراز و نشیب ها، اما لطف خدا همیشه شامل حالمان شده و به گونه ای بوده است که برای جبران همه بی دردی‌های ما، دستی از غیب آمده و بر سینه نامحرمان زده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: تاکنون بارها شاهد فتنه های دشمنان بوده‌ایم که می توان به فتنه نظامی دشمن در صحرای طبس و فتنه ۷۸ و ۸۸ اشاره کرد.

وی ادامه داد: هنگامی که شیطان بزرگ در صحرای طبس افتضاح سنگینی به بار آورد، خبرنگار روزنامه جمهوری آن تاریخ مصاحبه ای با وزیر دفاع آمریکا انجام داد و از وی پرسید ”شما طبق محاسباتی که انجام داده بودید و با این قدرت نظامی، چطور شد که در طبس افتضاح به بار آوردید؟” که وزیر دفاع آمریکا اینچنین پاسخ داد ”ما در محاسبات خود همه چیز را حتی هوا را نیز سنجیده بودیم و هیچگونه کوتاهی انجام ندادیم اما رهبر انقلاب ایران هر دستی که بلند می‌کرد یکی از هواپیماهای ما سرنگون می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در فتنه ۸۸ نیز مستکبران جهان کار را تمام شده می‌دانستند به همین دلیل در رسانه‌های غربی هیچگونه پرده‌ای وجود نداشت و به صورت صریح بیانیه می‌دادند که جمهوری اسلامی ایران از بین خواهد رفت اما بعد از فتنه‌ها و شیطنت‌هایی که ایجاد شد در یک لحظه ۱۸۰ درجه جریان تغییر پیدا کرد و وزیر خارجه انگلیس لب به اعتراف گشود که همه چیز تمام بود اما هنگامی که به پایان کار نزدیک شدیم انگار خدا هم ایرانی بود و معادلات را بر هم زد.

وی افزود: سال گذشته بارها دشمنان آیه یأس خواندند و به صراحت گفتند که بعد از ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن نخواهد بود اما امروز مشاهده می کنید که دست غیب الهی باعث شد تا دشمنان در سطح بین الملل، منطقه و داخل کشور و همچنین در جریانات لبنان، سوریه، عراق و یمن شکست بخورند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه اساتید باید از فرصت‌هایی که به وجود می‌آید استفاده کنند خاطرنشان کرد: اساتید در گام دوم انقلاب باید حرکت جدیدی را آغاز کنند تا بتوانند روی دانشجو تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب یک حرکت جدید است گفت: برای احیای روحیه دانشجویان عزیز که به یک دنیا می‌ارزد باید تلاش‌های زیادی صورت گیرد.

وی همچنین گفت: اربعین حسینی تابلو آزادی و عدالت خواهانه در مقابل ظلم و فجایع استکبار جهانی است.

۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.