عزیزالله مهدیان عصر دوشنبه در حاشیه ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده، اظهار داشت: حدود ۶۵ هزار واحد احداثی شهری و روستایی داریم که اعتبارات آن تامین و کار آغاز شده است.

وی به انعقاد قرارداد با ۱۱۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات اشاره کرد و  گفت: تاکنون ۲۷ هزار واحد آواربرداری، ۳۴ هزار و ۸۲۰ واحد پی‌کنی، ۲۴ هزار واحد فونداسیون، ۱۸ هزار اسکلت و ۹ هزار و ۶۵۵ واحد تا مرحله پوشش سقف پیش رفته‌اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در بعضی از مناطق گرمسیری مثل خوزستان تازه فصل کار شروع شده است بیان کرد: در مناطق سردسیر نیز تلاش می‌شود تا قبل فصل سرما سقف‌ها را بزنیم تا امکان کار در سرما وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال واحدهای احداثی را ۱۰۰ درصد به اتمام برسانیم.

مهدیان با بیان اینکه در برخی از نقاط خود مردم پای کار نیستند اظهار داشت: تفاوت سیل با زلزله این است که در سیل خانه‌ها قابل سکونت بوده، بعضی خانواده‌ها در همان خانه ساکن هستند و در کنار آن واحد جدید در حال احداث دارند.

وی گفت: در این واحدها به دلیل اینکه خانواده‌ها سرپناه دارند عجله‌ای برای ساخت واحدها ندارند، لذا باید خود مردم با جدیت بیشتری پای کار باشند تا بتوانیم تا پایان سال بازسازی را به اتمام برسانیم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تسهیلات برآورد شده برای احداث واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده را بالغ بر چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبار به طور کامل تأمین و به بانک‌ها ابلاغ شده است و بانک‌ها نیز به استان‌های حادثه دیده ابلاغ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض برای این مناطق با مصوبه دولت از خزانه گرفته شده است اضافه کرد: علاوه بر این حدود ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای روستاها در نظر گرفته شد که به صورت کامل اختصاص پیدا کرده است.

 مهدیان افزود: ۱۰۰ درصد منابع مورد نیاز اعم از تسهیلات، کمک بلاعوض و اعتبارات عمرانی مصوب، تخصیص و از خزانه تحویل شده است.

وی با اشاره به طرح احداث مسکن محرومان روستایی اظهار داشت: در این طرح ساخت ۱۸ هزار و ۴۴۰ واحد برای چهار استان در نظر گرفته شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه این طرح در همه استان‌ها آغاز شده است گفت: در استان‌هایی که کار از سال گذشته آغاز شد بنا داریم تا پایان سال ساخت این واحدها را به اتمام برسانیم و آنهایی که امسال کار را آغاز کرده‌اند تا سال بعد تمام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای ساخت این واحدها ۴۰ میلیون تومان از محل تسهیلات مسکن روستایی با پنج درصد کارمزد و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی دولت در نظر گرفته شده است.


ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر امروز دوشنبه ۱۵ مهر نخستین بار خارج از تهران در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد و این استان میزبان معاون اول رئیس جمهوری، چهار وزیر، مسئولان کشوری و فعالان حوزه روستایی و عشایری بود.

هشت تفاهم‌نامه نیز در این همایش امضا شد که چهار تفاهم‌نامه متعلق به خراسان جنوبی است.

۱۵ مهر در تقویم رسمی کشور روز روستا و عشایر نام دارد پنج دوره پیشین همایش ملی روز روستا و عشایر در تهران برگزار شده بود.

معاون اول رئیس جمهوری صبح امروز (دوشنبه) با سفر به بخش درح شهرستان سربیشه با مردم این منطقه مرزی نیز دیدار کرد.  

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.