سید مرتضی بختیاری روز دوشنبه در همایش روز ملی روستا و عشایر که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و بیش از ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.

وی عنوان کرد: در ماده ۸۳ برنامه پنج ساله ششم توسعه، ۱۰۰ هزار اشتغال پیش‌بینی شده که باید سالانه ۷۰ هزار اشتغال توسط کمیته امداد و ۳۰ هزار اشتغال توسط بهزیستی برای مددجویان ایجاد شود.

بختیاری اظهار داشت: کمیته امداد در سال ۹۶ موفق شد ۱۷۰ هزار شغل و در سال گذشته ۱۴۸ هزار فرصت شغلی را ایجاد کند که پارسال یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در خراسان جنوبی سه هزار اشتغال با پرداخت ۵۱ میلیارد تومان ایجاد شد، اضافه کرد: از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری سهم این استان ۶۵ میلیارد تومان بود که پارسال ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جذب شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: پرداخت بقیه تسهیلات به سال جاری منتقل شد که تا الان از محل ۵۳ میلیارد تومان باقی مانده، ۲۰ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان جذب شده و برای جذب بقیه، اعتبار طرح‌ها مشخص شده‌ است.

بختیاری با اشاره به احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ساخت پنج هزار واحد مسکونی توسط کمیته امداد با اولویت ایتام انجام می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته عملیات اجرایی ۸۰۰ واحد مسکونی آغاز شد که امروز به مرحله فونداسیون رسیده و یکهزار و ۷۰۰ واحد دیگر هم چندی پیش عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

بختیاری افزود: تا پایان امسال ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان کمیته امداد می‌شود که ۵۰ درصد هزینه توسط دولت و ۵۰ درصد توسط کمیته امداد و خیرین تامین می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای یکهزار طرح اشتغال پرورش شتر برای خراسان جنوبی توسط کمیته امداد گفت: تاکنون ۱۸۰ طرح اجرایی شده که نهبندان با توجه وضعیت آمایش سرزمینی برای پرورش شتر مناسب است.

۷۵۵۶ * ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.