همایش ملی روز روستا و عشایر عصر امروز پانزدهم مهر در روزی که در تقویم رسمی کشور روز روستا و عشایر نام دارد، نخستین بار است که خارج از تهران و با حضور فعالان حوزه روستایی و عشایری سراسر کشور در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد.

ششمین همایش در ۲ بخش برنامه ریزی و بخشی از آن صبح امروز (دوشنبه) با حضور معاون اول رئیس جمهوری در بخش درح شهرستان مرزی سربیشه برگزار شد.

وزرای جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسای کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه جمعی از معاونان وزرا و مسئولان کشوری با معاون اول رئیس جمهوری امروز به استان خراسان جنوبی آمدند و در این همایش حضور دارند.

جهانگیری پیش از حضور در این همایش از نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید و ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی در حوزه روستایی و عشایری بازدید کرد.

هشت تفاهم‌نامه با وزرا و روسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف همزمان با برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر امضا می‌شود که چهار تفاهم‌نامه متعلق به استان خراسان جنوبی است.

همچنین امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری ۲ هزار و ۴۸۰ طرح روستایی به ارزش ۷۱۴ میلیارد تومان در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و حدود ۴۱ درصد جمعیت آن ساکن روستا هستند.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.