سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با افتتاح این پروژه و هزینه‌کرد ۱۲۰ میلیارد ریال هشت هزار و ۳۷۱ خانوار روستایی از خدمات آن برخوردار می‌شوند.

مصطفی بهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۵۹۰ روستای استان به اینترنت نسل چهارم مجهز شده است همچنین تا پایان امسال ۶۳۲ روستای دیگر به اینترنت پرسرعت مجهز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود اظهار داشت:  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح کشور از ۲ سال گذشته، برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده که اتصال روستاها به این شبکه جزو اولویت‌های این برنامه‌ها است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ۲۲ ایستگاه تلفن خانگی نیز در ۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار فردا (دوشنبه) همزمان با برگزاری روز همایش ملی روز و روستا در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

وی اتصال ۱۰۰ مدرسه روستایی و عشایری به شبکه ملی اطلاعات را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در استان اعلام کرد و افزود: در مجموع برای سه پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

همایش ملی روز روستا و عشایر روز دوشنبه ۱۵ مهر نخستین بار خارج از تهران و در خراسان جنوبی برگزار می‌‎شود و این استان میزبان معاون اول رئیس جمهوری، شماری از وزیران و مسئولان کشوری برای شرکت در این همایش خواهد بود.

همچنین هشت تفاهم‌نامه در بخش‌های مختلف امضا می‌شود که چهار مورد مربوط به خراسان جنوبی است.

همزمان با ۱۵ مهر روز روستا و عشایر و برگزاری همایش ملی این روز در استان خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۸۰ طرح به ارزش ۷۱۴ میلیارد تومان در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.