علیرضا نصرآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح‌ها هزینه خواهد شد.

وی حجم عملیات این سازه‌ها را ۵۵۰ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: همچنین حجم آبیگری آنها یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب پیش بینی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این سازه‌ها ۱۳۰ منبع آبی در ۹۱ روستای استان زیرپوشش قرار خواهد گرفت.

وی جمعیت برخوردار از سازه‌های آبخیزداری را ۳۰ هزار خانوار عنوان کرد و گفت: پارسال نیز ۹۷ سازه آبخیزداری با حجم عملیات ۴۵۲ هزار مترمکعب و اعتبار حدود ۱۶ میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی در استان افتتاح شد.

نصرآبادی یادآور شد: با بهره‌برداری از این سازه‌ها ۱۰۰ منبع آبی در روستاها تحت تاثیر قرار گرفته است و ۷۸ روستا با ۳۶ هزار نفر از آنها بهره‌مند شدند.

وی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ سازه آبخیزداری منابع طبیعی اعم از سنگی، سنگی ملاتی و خاکی در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: سازه‌های آبخیزداری فاز نخست شامل ۱۰۰ سازه فردا (دوشنبه) همزمان با برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در این استان آغاز و تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: فاز دوم اجرای سازه‌های آبخیزداری نیز از بهمن ماه امسال آغاز می‌شود و در این فاز حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر دوشنبه ۱۵ مهر نخستین بار خارج از تهران و در خراسان جنوبی برگزار می‌‎شود و این استان میزبان معاون اول رئیس جمهوری، شماری از وزیران، مسئولان کشوری و فعالان حوزه روستایی و عشایری برای شرکت در این همایش خواهد بود.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.