معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از پنج هزار واحد مسکونی سهم این نهاد، چهار هزار و ۳۷۷ واحد در روستاهای خراسان جنوبی ساخته می شود.

علی اکبر نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدها با مشارکت سازمان برنامه و بودجه کشور تحویل مددجویان روستایی می‌شود که مهمترین هدف آن تامین مسکن مقاوم در روستاها است. 

وی گفت: از زمان اجرای این طرح در ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۳۷۰ نفر برای اخذ پروانه معرفی شده‌اند، یک هزار و ۳۸۰ نفر پروانه ساختمانی را اخذ کرده‌اند و ۹۹۰ نفر در مرحله صدور پروانه هستند.

وی افزود: همچنین ۹۷۳ نفر در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار و ۸۶۸ نفر در مرحله شروع عملیات اجرایی هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۱ هزار و ۱۵۱ خانوار در نقاط روستایی و عشایر زیرپوشش کمیته امداد هستند گفت: این خانوارها برابر ۴۰ هزار و ۵۸۳ نفر،  ۶۸ درصد جمعیت زیرپوشش کمیته امداد را شامل می‌شوند. 

وی  ادامه داد: جمعیت زیرپوشش روستایی از حمایت‌هایی مانند پرداخت کمک هزینه جهیزیه، مستمری ماهانه، معافیت سربازی، معافیت انشعابات، اردوهای زیارتی، تهیه لوازم ضروری منزل، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، احداث مسکن و اشتغال برخوردار می‌شوند. 

نخعی کمک به رفع سوء‌تغذیه کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده را از دیگر حمایت‌های کمیته امداد برای روستاییان زیرپوشش این نهاد عنوان کرد و گفت: در الزامات بودجه کمیته امداد سرانه خانوارهای روستایی ۲۰ درصد بیشتر از خانوارهای شهری است. 

وی مهمترین نیاز جامعه روستایی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را اشتغال دانست و اظهار داشت: در این حوزه تفاهم‌نامه‌هایی خوبی از ابتدای امسال منعقد شد که با کمک منابع امداد و تسهیلات بانکی مددجویان متقاضی شغل می‌توانند به توانمندی برسند. 

۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان براساس تفاهم‌نامه سال گذشته سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی ساخته می‌شود که سهم کمیته امداد و بنیاد مسکن هر کدام پنج هزار واحد است.

همایش ملی روز روستا و عشایر ۱۵ مهرماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از وزرا نخستین بار خارج از تهران و در خراسان جنوبی برگزار می‌شود. 

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.