حجت‌الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای‌المهدی (عج) افزود: در گام اول انقلاب مردم با بصیرت در برابر دشمنان ایستادگی کردند و نیاز است در چهل ساله دوم انقلاب نیز با بصیرت در برابر تمام توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند تا بتوانیم این مسیر را با موفقیت ادامه دهیم.

وی اظهار داشت: بصریت مصدایق و مولفه‌های مختلفی دارد که باید ما با تمام وجود، منصفانه، عاقلانه و با دقت و تفکر این موضوع را بفهیم که تقابل استکبار جهانی در چهل ساله گذشته با ما بر سر چه چیزی بوده‌ است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: باید بفهمیم که دشمنان و استکبار جهانی چرا با برخی کشورها سازش دارند امام مردم و نظام ما را تحمل نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه ما برای رفاه، آزادی و رسیدن با سعادت باید در ۲ مرحله اساسی برنامه‌ریزی کنیم، اضافه کرد: مرحله اول اصلی و مهم است که این مرحله شامل تعیین مقصد، نقشه راه، فرهنگ و هدف اساسی جامعه اسلامی است که ما باید در این مرحله در ابتدا فرهنگ خود را مشخص و براساس این فرهنگ مقصد جامعه خود را تعیین کنیم.

وی افزود: ولی مرحله دوم برنامه‌ریزی جامعه ما اقتصاد، تامین معیشت، امنیت و امکاناتی است که مردم در این مسیر که می‌خواهند حرکت کنند، باید این زمینه‌ها فراهم شود تا مردم ما به راحتی و حداقل گرفتاری به مقصد برسند اگر چه این مرحله هم مهم است اما در اولویت بعد قرار دارد.

حجت‌الاسلام مختاری اظهار داشت: ما براساس عقل سلیم و فرهنگ اهل بیت(ع) به این نتیجه رسیده‌ایم که بهترین فرهنگ، فرهنگ غنی اسلامی و بهترین مقصد، مقصدی است که قرآن و اهل بیت(ع) برای ما تعیین کرده‌اند.

وی مقصد اصلی ما مسلمانان را رسیدن به قرب الهی دانست و گفت: ما به این مقصد باور داریم و جهت‌گیری فرد و خانواده ما جهت‌گیری به سوی این مقصد است.

خطیب جمعه بیرجند با تاکید براینکه استکبار جهانی در فرهنگ، مقصد و نقشه راه که برگرفته از تعالیم اسلامی است با ما مشکل دارد، افزود: استکبار جهانی نمی‌خواهد که ما بنده خداوند باشیم و در برابر ظالمین ایستادگی کنیم بلکه می‌خواهند ما در سایه آنان گرفتار این دنیای پست و لذات آن باشیم.

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد: دشمنان می‌خواهند بر ما سلطه پیدا کنند و منابع مختلف کشور ما را چپاول کنند.

وی بیان کرد: دشمنان پیوسته می‌خواهد این قضیه را جوری دیگر وانمود کند که گویا دعوا بر سر قدرت، دنیای مادی و هسته‌ای است اما ما باید این را بدانیم که دعوای اصلی استکبار جهانی با ما بر سر فرهنگ اسلامی و آرمان‌های اسلامی است.

حجت‌الاسلام مختاری عنوان کرد: فرهنگ ما برگرفته از مکتب امام حسین(ع) است که در یکهزار و ۴۰۰ سال قبل از دین و آرمان‌های اسلامی نگذشت و با دشمنان سازش نکرد و زیر سایه ظلم استکبار نرفت ما هم با تبعیت از فرهنگ اهل بیت(ع) هر تحریم و فشاری را تحمل می‌کنیم و هرگز از دین، آرمان‌های اسلامی و اهداف و خون شهدای خود دست بر نمی‌داریم.

وی کفار را به ۲ دسته تقسیم بندی کرد و گفت: برخی این شبهه را مطرح می کنند که چه فرقی بین آمریکا و اروپا و بین چین و روسیه وجود دارد و چرا شما با چین و روسیه سازگاری دارید ولی با اروپا و آمریکا نه.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: هر کفاری که راه، مقصد و آرمان‌های ما را باور ندارد اما کاری هم به کار ما ندارد و به دنبال این نیست که ما را زیر چتر خود ببرد و در بخش اقتصادی و تامین امکانات کشور نیز با ما اهل تعامل است ما با او تعامل می‌کنیم و مشکلی نداریم.

حجت‌الاسلام مختاری بیان کرد: اما آمریکا و اروپا مستکبر در اهداف اساسی و اسلامی با ما مشکل دارد و آنان ۴۰ سال است که فشار می‌آورند که ما را از مسیر انقلابی منحرف کنند تا دوباره نوکری آنان را بکنیم.

وی ادامه داد: آمریکا و اروپا این را می‌خواهند به ما القا کنند که شما نمی‌توانید و باید زیر چتر ما بیاید و شما نباید براساس قرآن موازین مختلف خود را تعیین کنید و باید ما در زمینه‌های مختلف برای شما تصمیم‌گیری کنیم.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: در چند ماه اخیر وقتی دشمن از تحریم‌های حداکثری ناامید شد و تیرش به سنگ خورد و در این چهل ساله گذشته هم پیوسته شکست خورده‌ است دم از مذاکره می‌زند و این را بدانند که ما بر سر دین و آرمان‌های ‌اسلامی خودمان هرگز مذاکره نمی‌کنیم.

خطیب جمعه بیرجند همچنین در بخشی دیگری، ایمان را مهمترین رکن خانواده سالم و صحیح دانست و افزود: ایمان تاثیر بی‌بدیلی در خانواده سالم و با نشاط دارد.

حجت‌الاسلام مختاری بیان کرد: ایجاد آرامش، پوشاندن عیوب و فرزندآوری و تربیت فرزندان سالم از ویژگی‌ها و مولفه‌های خانواده سالم و قرآنی است و براساس آیات قرآن کریم فلسفه آفرینش زن و مرد سکون و آرامش است.

وی با بیان اینکه خانواده کوچکترین اما مهمترین نهاد جامعه است، اضافه کرد: باید همه افراد جامعه از جمله مسئولان متولی و خود جوانان و خانواده‌ها برای تشکیل خانواده به موقع و براساس معیارهای اسلامی تلاش کنند.

حجت الاسلام مختاری ضمن تبریک ۱۳ مهر روز نیروی انتظامی هم گفت: این نهاد ارزشی ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده‌ است که این خود گواه بر خدمت صادقانه و جهادی این نیروی ارزشی است.

وی بیان کرد: از طرف مردم استان از برخورد کریمانه و مقتدرانه پلیس با هرگونه هرج و مرج به خصوص در حوزه امنیت اخلاقی حمایت می‌کنیم و از این نیروی ارزشی تقاضا داریم مثل گذشته با قاطعیت با مفاسد اخلاقی برخورد کنند.

۷۵۵۶* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.