احمد رفیعی روز سه شنبه با اشاره به رشد ۱۳ درصدی صدقات نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: در راستای احیا و ترویج سنت‌های حسنه انفاق به منظور کمک به محرومان و نیازمندان، در این مدت بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان صدقه در سطح استان جمع‌آوری شده است.

وی آمار مشترکان صدقات در این مدت را ۹۴ هزار و ۷۳۰ مشترک ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۹۱ هزار و ۵۴ مشترک صندوق کوچک، یک هزار و ۹۴۱ صندوق بزرگ اماکن و یک هزار و ۷۳۵ صندوق بزرگ معابر در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه ۸ درصد از سهم کل درآمدهای کمیته امداد استان از محل صدقات است افزود: بیشترین صدقات جمع‌آوری شده از صندوق‌های کوچک خانگی بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: صدقات جمع‌آوری شده مردم براساس موازین شرعی در سرفصل های مختلف از قبیل خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن و غیره مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند هزینه می‌شود.

وی به پرداخت صدقات با روش‌های نوین الکترونیکی اشاره کرد و گفت: هم استانی‌های خیر و سخاوتمند می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن همراه و شماره گیری #۰۵۶*۸۸۷۷*، ارسال یک پیام بدون متن به سر شماره ۸۸۷۷، شماره گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ و سایت امداد از آسانترین روش‌های پرداخت صدقه الکترونیکی استفاده کنند.

رفیعی اضافه کرد: در راستای سیاست‌های جدید این نهاد در سال جاری برخی صندوق‌های کوچک صدقات در استان به مراکز نیکوکاری واگذار می‌شود.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.