به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی جمال عرف روز شنبه در نشست ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی که با حضور استاندار، اعضای ستاد انتخابات استان و فرمانداران و بخشداران برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جلسه با نمایندگان مجلس خبرگان اظهار داشت: طبعا در برگزاری انتخابات با چالش‌های متعددی مواجه هستیم اما به فرموده رهبری باید در مواجهه با چالش‌ها ابتکار عمل داشته باشیم، مایوس نشویم، جسورانه عمل کرده و در عین حال اسیر احساسات نشویم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی با یک پروژه سنگین سیاست داخلی و یک پروژه سنگین سیاست خارجی مواجه هستیم که در این شرایط به طور حتم سیاست داخلی مقتدرانه، زمینه‌ تحقق سیاست خارجی موفق را فراهم می‌کند.  

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: اقدامات ظالمانه و خروج غیرقانونی رییس جمهور آمریکا از برجام شرایط خاصی را پدید آورده و اروپایی‌ها نیز در عمل نشان دادند که ظرفیت مستقل عمل کردن از آمریکا را ندارند بنابراین باید شرایط کنونی را مدیریت و در عین حال با پروژه منزوی ساختن جمهوری اسلامی ایران مبارزه کنیم.

وی تاکید کرد: باید مناسبات و ارتباطات تنگاتنگی با کشورهای همسایه داشته باشیم که بخشی از این ارتباط برعهده استانداران استان‌های مرزی است.

عرف با اشاره به سیاست‌های کلی انتخابات تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این ۱۸ ماده که در قالب سیاست‌های کلی انتخابات از سوی ایشان ابلاغ شده، به عنوان سند بالادستی و ملاک عمل همه ما در انتخابات پیش رو خواهد بود.

وی افزود: مطابق این سند، منابع مالی نامزدها باید شفاف باشد و پول‌های مشکوک با منابع مجهول، جزو خطوط قرمزی است که باید با شورای نگهبان برای مقابله با آن راهکاری را مشخص کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خطاب به فرمانداران و بخشداران حاضر در جلسه گفت: به عنوان مجری انتخابات نباید اقدامات شائبه برانگیز انجام دهیم.

وی گفت: فرمانداران و بخشداران تحت هیچ شرایطی نباید به نفع یا ضرر کسی سخن گفته یا اقدامی انجام دهند و لازم است از حضور در محافل مختلف با شبهه انتخاباتی خودداری کنند چرا که بخشی از پرونده‌هایی که علیه نمایندگان دولت در شهرستان تشکیل می‌شود، مربوط به همین رفتارهای غیرحرفه‌ای است، بنابراین اگر موازین قانونی و اصل بی‌طرفی را رعایت کنید، هیچ مشکلی بروز نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: صندوق‌ رای، حق‌الناس است و باید با رعایت بی طرفی و قانونمداری، انتخاباتی سالم و امن را برگزار کنیم.

عرف همچنین با اشاره به مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی در انتخابات اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل شود که عدد مشارکت در استان کمتر از دوره‌های گذشته نباشد، زیرا در این دوره از انتخابات، میزان مشارکت مردم، معنا و مفهومی متفاوت خواهد داشت.

معاون سیاسی وزیر کشور در هفدهمین سفر استانی امروز (شنبه) وارد خراسان جنوبی شد و علاوه بر شرکت در جلسه ستاد انتخابات استان، در نشست هم‌اندیشی با معتمدین و نخبگان خراسان جنوبی نیز حضور یافت.

وی با حضور در گلزار شهدای گمنام بیرجند به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند و دیدار صمیمانه با علما و معتمدین اهل سنت استان از دیگر برنامه های سفر رئیس ستاد انتخابات کشور است.

همچنین جلسه ویژه مدیرکل سیاسی وزارت کشور با نمایندگان و اعضای احزاب و گروه‌های سیاسی استان در این سفر برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور را در این سفر، حمید ملانوری مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور و سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور همراهی می‌کنند.

بنابراین گزارش سفرهای استانی معاونت سیاسی وزارت کشور با هدف ارزیابی و بررسی میزان آمادگی و توانمندی ستاد انتخابات استان و همچنین هم‌اندیشی با معتمدین و نمایندگان احزاب، گروه‌ها و اقشار مختلف استان‌ها برگزار می‌شود.

۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.