حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز دوشنبه همزمان با بازگشایی مدارس در جمع دانش‌آموزان دبیرستان نمونه شهید آیت الله مطهری بیرجند افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی ۳۵ هزار دانش‌آموز و پنج هزار معلم و اساتید شهید شدند و زمینه‌ها و فرصت‌ها را فراهم کرده‌اند چون آنها روحیه جهادی داشتند و در آن موقعیت با نگاه عمیق اهل کار و تلاش و زحمت بودند.

وی تصریح کرد: امروز باید نگاه کنیم دشمن در مقابل نظام اسلامی چه توطئه‌هایی دارد لذا نقش نخبگان در عرصه‌های علمی و تربیت نسل جوان از اهمیت زیادی برخوردار است. 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سطح علمی کشور در سطح منطقه بسیار رشد کرده است ابراز امیدواری کرد: با تلاش دانش‌آموزان و فرهنگیان شاهد رشد و تعالی در عرصه‌های مختلف باشیم. 

وی گفت: زمینه‌هایی برای  پیوند عاشورا و انقلاب به وجود آمده و جوانان امروز در موقعیتی هستند که نسل اول انقلاب برایشان فراهم کرده است.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: دفاع مقدس یادآور اخلاص‌ها و مجاهدت‌های شهدا و مایه سربلندی و عزت ما است و بیش از ۲۳۰ هزار شهید، تقدیم انقلاب و اسلام شده تا بتوانیم گام دوم را با سربلندی برداریم.

وی به ماندگاری واقعه کربلا در تاریخ اشاره و اظهار داشت: با گذشت قرن‌ها اما هر سال این جریان با سوز و حرارت بیشتر تداعی می‌شود.

وی گفت: نگاه جهان به ایران و انقلاب اسلامی نگاهی است که انقلاب را زمینه ساز ظهور می‌دانند و می‌گویند رهبر ایران رهبر تمام مسلمانان جهان است.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه مساله دفاع مقدس در هشت سال از افتخارات ایرانیان است افزود: اگرچه دشمنان تلاش داشتند از طریق جنگ ما را نابود کنند اما دفاع مقدس زمینه ساز پیام‌های دیگری است. 

وی ابراز امیدواری کرد: اکنون نیز جامعه در ادامه راه شهدا با همان ایمان و تعهد توفیقات لازم را به دست بیاورد.

نوفرستی اظهار داشت: یکی از افتخار ما این است که خراسان جنوبی  پیوسته در عرصه‌های معنوی، استان اول بوده و شاخص امنیت نیز به خاطر معنویت مردم است. 

۱۸۰ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در استان خراسان جنوبی آغاز کردند.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.