در این آیین که روز دوشنبه به صورت نمادین در هنرستان دخترانه محمود فقیهی شهر اسدیه درمیان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مهر، ماه مهربانی و آغاز سعادت یک ملت است.

محمدعلی واقعی افزود: مهر آغاز کشت و کار در مزرعه وجود کسانی است که اگر در وجودشان مهر بکاریم وجودشان مهرآگین خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مطمئن‌ترین پل میان خانواده و جامعه است که می‌طلبد با اجرای سند تحول بنیادین و تلاش بیش از پیش معلمان این مهم محقق شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: معلمان باید برای تربیت دانش‌آموزانی خلاق تلاش کنند تا دانش‌آموزان توان حل مسائل گوناگون را در دنیای پیچیده امروز داشته باشند.

وی با بیان این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند اگر آموزش و پرورش می‌خواهد موفق شود همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به همراهی هستند بیان کرد: این اتفاق جز با همکاری و هم‌افزایی محقق نمی‌شود.

همچنین در این آیین ساخت خوابگاه آموزشگاه محمود فقیهی شهر اسدیه درمیان با حضور معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش کلنگ زنی شد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: این پروژه با زیربنای ۵۰۰ متر با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدرضا بیکی افزود: این پروژه با همت موسسه پویندگان مهر اجرا می‌شود که یک میلیارد از محل اعتبارات دولتی و بقیه خیرساز است.

وی از بهره برداری ۱۸۰ کلاس درس در مهر امسال خبر داد و گفت: ۷۷ درصد این کلاس‌ها خیرساز است.

بیکی با بیان اینکه جشن حذف مدارس خشتی و گلی امروز همزمان با پروژه مهر گرفته می‌شود تصریح کرد: در ارتباط با گرمایش مدارس ۸۰۰ کلاس درس  استان که زیرساخت آماده دارند تا آخر مهر به سیستم گرمایش از مرکز مجهز می‌شوند.

همچنین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش درمیان در قالب پروژه مهر به بهره‌برداری رسید.

۱۸۰ هزار دانش آموز خراسان جنوبی با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

۳۲۱۵* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.