حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در نشست ائمه جمعه استان خراسان‌ جنوبی در بیرجند افزود: رمز درک پیام حق، رها شدن از جاذبه‌های هوای نفس است و تنها در این صورت جاذبه الهی ما را به سمت خود می‌کشاند.

وی اظهار داشت: فطرت انسان بر مبنای عبودیت خلق شده، از این نظر هر کسی خود را از عبودیت پروردگار رها کند بی شک به سمت بندگی ثروت، شهرت و شهوت خواهد رفت و راه گریزی از این موضوع نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: طبق آیات قرآن کریم خداوند هیچگاه بندگان خود را بیهوده و سرگردان خلق نکرده بلکه می‌خواهد در نهایت انسان به کمال، رشد و نهایت استعداد خویش برسد.

وی یادآور شد: هرچند نباید دین را تنها به نماز خواندن محدود کرد ولی طبق روایات رسیده از ائمه معصومین (ع) ستون و عمود خیمه دین و عبودیت، نماز است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: جملات اذان با یکدیگر پیوند دارند به این معنا که به عنوان مثال لازمه پذیرش یگانگی خداوند، تسلیم شدن و پذیرش رسالت و نبوت حضرت محمد (ص) است.

وی افزود: لازمه موضوع رسالت که همواره بین دیگر انبیا قبل از نبی مکرم اسلام (ص) هم بوده، اشهد ان علیا حجت الله است حال بخواهد بخشی از اذان باشد یا نباشد اما لازمه موضوع رسالت است.

وی اظهار داشت: این که بگوییم پیامبر اسلام (ص) با زحمات بسیاری سرنوشت مردم را از دست ابوسفیان گرفت و بعد آن را تحویل امثالی مثل معاویه دهد، بی معنا است.

امام جمعه بیرجند گفت: در تفکرهای سکولار و لیبرالیستی، دین و عبادت را در نماز می‌دانند در حالی که دین نماز نیست بلکه ستون دین نماز است و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ » یعنی فلسفه خلقت، عبادت خداوند است.

وی افزود: انسان مکلف و ممیز باید ۲۴ ساعت شبانه روز هر لحظه بنده خداوند باشد و هرچه وظیفه او با قصد قربت بود، عبادت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: عبودیت همان کمال است و خداوند نیازی به عبادت ما ندارد این بنده است که باید در یک سیستم تکامل یابد و آن سیستم، عبودیت پروردگار است.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.