رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در نشست خبری گفت: یکی از مهمترین راهکارهای تقویت شعر و ادب پارسی تقویت آثار هنرمندان به صورت ملی است که حوزه هنری استان تاکنون ۵۱ تالیف در این زمینه داشته است.

مجید کریمیان ادامه داد: با تلاشی که در حوزه تقویت شعر و ادب پارسی صورت گرفته در حال حاضر هشت اثر هنرمندان استان آماده رونمایی است و ۱۲ اثر دیگر آماده چاپ می‌شود که بخشی در هفته دفاع مقدس و هفته وحدت رونمایی خواهد شد.

وی گفت: سه اثر که فردا با حضور رئیس حوزه هنری کشور رونمایی می‌شود «من عاشم شعر گفتنم وقتی که»، «صد حکمت صد رباعی» و «از این درد مشترک» هستند که در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

وی اظهار داشت: کتاب «صد حکمت صد رباعی» اثر علیرضا خسروی ۱۰۰ حکمت نهج‌البلاغه را در قالب رباعی به نظم درآورده که در نوع خود بی‌نظیر است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: کتاب «من عاشق شعر گفتنم وقتی که» اثر سید روح الله فریدونی در قالب رباعی به نظم درآمده و سید محمود زینلی «از این درد مشترک» را در قالب‌های رباعی؛ غزل، مثنوی و آیینی نوشته و در این کتاب بیشتر به اشعار آیینی پرداخته است.

وی افزود: حسن دلبری و حامد حسینخانی به ترتیب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سبزوار و شهید باهنر کرمان از میهمانان ویژه مراسم رونمایی این کتاب‌ها با عنوان «همایش خوبان پارسی‌گو» خواهند بود و شاعران استان از کارگاه‌های برگزار شده با حضور این شاعران برجسته بهره‌مند خواهند شد.

حوزه هنری خراسان جنوبی تاکنون ۵۱ کتاب در حوزه‌های مختلف شعر و ادبیات پارسی، فرهنگ و تمدن، تاریخ شفاهی، خاطرات انقلاب و دفاع مقدس منتشر کرده است.

بیست و هفتم شهریور سالروز درگذشت استاد سید محمدحسین بهجت تبریزی معروف به شهریار، شاعر ایرانی در تقویم رسمی کشورمان روز ملی شعر و ادب پارسی نامیده شده است.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.