سردار یعقوبعلی نظری روز دوشنبه در یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ با محوریت سردار شهید محمود کاوه و سرداران شهید استان خراسان جنوبی در منطقه حاج عمران افزود: اگر مذاکره به تنهایی دنبال شود، مسیر ذلت را طی خواهیم کرد.

وی گفت: کسانی که ادامه دهنده راه شهدا هستند امروز باید در مقابل جنگ اقتصادی استکبار جهانی ایستادگی کنند و مبارزه در مصرف و تولید را در دستور کار قرار دهند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی اظهار داشت: برخی از ما مسئولان متاسفانه دشمن را آنطور که می‌خواهد، تفسیر می‌کنیم و ظرفیت‌های داخلی را هم نمی‌خواهیم ببینیم در حالی که در راه مبارزه، دشمن را آنطور که هست باید بشناسیم و ظرفیت‌های خود را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه مبارزه محدود به کار نظامی نمی‌شود گفت: این مبارزه باید جامعیت پیدا کند و متصل شود به آنچه شهدا پیمودند، آنگاه می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که در مسیر رستگاری قرار گرفتیم.

سردار نظری تصریح کرد: امروز وسعت جغرافیایی و اندیشه‌های انقلاب اسلامی به طیف گسترده جهانی تبدیل شده که استکبار جهانی در مقابل این قدرت عظیم به زانو درآمده است.

وی گفت: استکبار جهانی را نباید آنگونه که جلوه می‌کند شناخت زیرا واقعیت آمریکا همین است که بروز و ظهور پیدا کرده، پهپادش زده می‌شود و در کمال فرودستی سکوت می‌کند.

نظری بیان کرد: اینکه چرا آمریکا و ترامپ  جرات نکرد دست روی دکمه پرتاب موشک بگذارد و اینکه چرا با این همه قدرت پوشالی شخصی به نام سید حسن نصرالله از لبنان بلند می‌شود و می‌گوید حسین زمانمان را تنها نمی‌گذاریم در امتداد رشادت‌ها و خون شهیدانی همچون کاوه است.

وی اظهار داشت: امروز به برکت خون شهدا افرادی همچون اسماعیل حنیه به عنوان نماد جهاد مردم فلسطین نامه برای امام امت می نویسد که مسایل عادی نیست و مظاهر و جلوه‌ای از عنایات حق و شاخصه‌های حقی است که موقعیت نظام و انقلاب را تثبیت می‌کند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: امروز قدرت نظامی آمریکا فشل و فرسوده شده و توان اقدام ندارد زیرا عمل و اراده آن از بین رفته و این از برکت خون شهدا است.

وی بیان کرد: نباید فکر کنیم که آمریکا قدرت اقتصادی است زیرا اگر جلوی دلارهای سعودی و امثال آن از آمریکا گرفته و اگر شریان پول قطع شود این کشور از لحاظ اقتصادی مضمحل است.

وی استقرار، استحکام، بالندگی و گسترش نظام جمهوری اسلامی ایران را از مهمترین اهداف شهدا برشمرد و گفت: شهدا برای تحقق این اهداف از جان گذشتند که باید به این اهداف به صورت عمیق پرداخته شود.

سردار نظری افزود: باید به خود بالید که نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا امروز در چه جایگاهی قرار گرفته است و مجبور نیستیم برای دفاع از نظام در مرزهای شلمچه، کردستان و مهران بجنگیم زیرا جغرافیای مرزی ما تبدیل به جغرافیای اعتقادی شده است.

وی تصریح کرد: اگر روزی وظیفه داشتیم به عنوان ملت از نظام حفاظت کنیم امروز این ملت تبدیل به امت شده که این مهم یکی از شاخصه‌های اصلی نظام در نتیجه رشادت‌های شهدا است.

وی گفت: اگر روزگاری فریاد انقلابی این مردم در چارچوب مرزهای کشور بلند بود امروز در جای جای جهان امتداد خط و اهداف شهید کاوه فریاد زده می‌شود.

سردار شهید محمود کاوه اصالتا اهل روستای بیهود شهرستان قاینات در خراسان جنوبی و متولید اول خرداد ۱۳۴۰ است که ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه حاج عمران عراق به شهادت رسید.

سی و سومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ روز یکشنبه دهم شهریور ماه امسال در مشهد مقدس نیز برگزار شد.

همچنین فرودگاه بیرجند چهاردهم شهریور ماه جاری در آیینی با حضور استاندار خراسان جنوبی، دختر سردار شهید محمود کاوه و جمعی از مسئولان به نام «فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند» نامگذاری شد.

استان مرزی خراسان جنوبی ۲ هزار شهید را تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده است.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.