مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: از سهم پنج هزار فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در استان تاکنون سه هزار و ۶۳۲ خانوار به بانک معرفی شده‌ و سه هزار و ۴۲ نفر انعقاد قرارداد کرده‌اند.

علی اصغر آسمانی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرحله نخست این طرح تسهیلات ساخت سه هزار واحد مسکونی و هفته گذشته تسهیلات ۲ هزار واحد مسکونی به استان خراسان جنوبی ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار و ۳۲۳ مورد پی کنی، یک هزار و ۵۸۹ مورد فونداسیون، ۶۵۷ مورد دیوارچینی و ۳۵۷ مورد تا مرحله سقف انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی زیربنای در نظر گرفته شده برای احداث واحد مسکونی روستایی را تا ۶۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: برای این منظور ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی سهم هر متقاضی را پنج درصد عنوان کرد و افزود: علاوه بر این تسهیلات بلاعوض به مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیز در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد تا نسبت به احداث مسکن در داخل محدوده طرح هادی روستا اقدام کند.

آسمانی مقدم بیان کرد: آن دسته از متقاضیان مسکن محرومان در مناطق روستایی استان که از ۲۰ مرداد ماه گذشته تا ۲۵ روز بعد از آن واحد خود را تکمیل کردند از ۲۵ میلیون تومان تسهیلات تشویقی برخوردار شدند که احتمال می‌رود این طرح تمدید شود.

وی با تاکید بر اینکه مجموع پنج هزار واحد مسکونی سهم بنیاد مسکن باید تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد یادآور شد: بعد از تکمیل این واحدها برای افراد عادی نیز ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پنج درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که تاکنون ۳۹ هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم، بهسازی و نوسازی شده است.

هر سال سه تا چهار هزار واحد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت احداث و پیش‌بینی می‌شود تا ۶ سال آینده مشکل مسکن روستایی استان رفع شود و مشارکت مردم در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است.

براساس توافق سه جانبه سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان در خراسان جنوبی ساخته می‌شود که سهم بنیاد مسکن و کمیته امداد هریک پنج هزار واحد است.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.