حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در جمع مردم شهر مرزی درح شهرستان سربیشه ضمن تسلیت ایام محرم افزود: آنچه را که به عنوان عزاداری خاندان پیامبر اعظم (ص) و شهادت حضرت امام حسین (ع) و اصحاب‌شان انجام می‌دهید ظاهر و باطن دارد که ظاهر آن عشق و ارادت به ولایت اما باطن آن به عنوان منبع انرژی مطلب خاصی دارد.

وی بیان کرد: دشمن با کارشناسی و تخصص صحبت می‌کند و هدفش تسلط بر مسلمین جهان است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دشمن برای تسلط بر مسلمانان شیعه مشکل دارد اظهار داشت: فوکویاما یکی از نظریه پردازان می‌گوید شیعه پرنده‌ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیررس ماست و این پرنده دو بال دارد، یک بال سبز و یک بال سرخ که بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست و بال سرخ شیعه، شهادت طلبی است که شهادت طلبی ریشه در کربلا و عاشورای حسینی دارد و این مسأله شیعه را فناناپذیر کرده است.

وی تاکید کرد: بال سبز شیعیان همان مهدویت و عدالت خواهی است و این پرنده، حفاظ و زرهی به نام ولایت پذیری به تن دارد که قدرتش با شهادت دو چندان می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی از عزاداری به عنوان رشته اتصال بین عاشورا و مهدویت یاد کرد و گفت: عزاداری برای امام حسین (ع) پیام بیدارباش و مبارزه با ظلم و به ثمره نشاندن خون شهدای کربلا است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) بر علیه ستمگران و دزدان فرهنگ جامعه به صحنه مبارزه آمد اما بخاطر بی‌تفاوتی مردم به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از باطن عزاداری برای امام حسین (ع) به معنای تغییر جهان یاد کرد و افزود: سعادت، امنیت و نجات را برای نوع بشر می‌خواهیم.

وی اضافه کرد: اسلام و دین خدا مربوط به قوم، قبیله یا کشور خاصی نیست لذا بشریت باید از منجلاب ظلم و جنایت ستمگران نجات پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه محرم و صفر است همچنین امام خمینی (ره) فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی در ادامه به رسوایی مستکبران جهان اشاره کرد و افزود: اندیشه کثیف لیبرال دموکرات غرب در سطح بین‌المللی، منطقه و داخل شکست خورده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: کسانی که به دنبال یهودیان افتادند و با ائتلاف سعودی به کشور یمن حمله کردند و ۸۰ هزار کودک یمنی را با گرسنگی و قحطی کشتند نیز شکست خوردند.

وی بیان کرد: امروز همان کسانی که متکی به غرب بودند، می‌گویند باید تاریخ را به تاریخ قبل و بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی تقسیم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به برگزاری پیاده روی اربعین حسینی گفت: در این همایش عظیم حدود ۳۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف دنیا شرکت می‌کنند و صحنه ایثار و از خودگذشتگی در مقابل صحنه جنایات و آوارگی مردم را خلق می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز دنیا به مرکز حق و باطل تقسیم شده است و مردم در این جهت هر هزینه‌ای حاضر هستند بدهند همانطور که شیخ ابراهیم زکزاکی در نیجریه با ایستادگی و مقاومت خود استکبار جهانی را به انفعال وادار کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: قدرت با ایمان است و ایمان برای نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای سرفراز این کشور است.

وی تاکید کرد: همه چیز بستگی به در صحنه بودن و مقاومت مردم در مقابل دشمنان دارد چرا که خداوند پیروزی را براساس انجام تکلیف بندگانش قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: ملت ایران برخلاف اظهارات غرب و دشمنان، در تمام صحنه‌های انقلاب حضور پررنگ و وحدت کلمه داشته و دارند.

حجت الاسلام رضایی امام جمعه بخش درح در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: بخش دُرح ۵۴ شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

وی با ابراز خرسندی از حضور نماینده ولی فقیه در بخش مرزی درح، افزود: مردم این منطقه امروز بسیار خوشحال شدند و در تاریخ خواهد ماند و عطر و بوی مقام ولایت را حس می‌کنیم.

امام جمعه بخش درح یادآور شد: امروز مردم این منطقه امنیت و آرامش را مرهون زحمات و دلاورمردی مرزبانان و نیروهای مسلح کشور می‌دانند.

 حجت الاسلام رضایی ادامه داد: علیرغم تمام توطئه و دسیسه و تحریم‌های اقتصادی دشمن بر علیه ملت و جمهوری اسلامی ایران اما امروز شاهد دستاوردهای خوبی در این منطقه هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز (یکشنبه) به منظور بازدید از مناطق مرزی استان وارد شهرستان سربیشه شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در مراسم صبحگاه نظامی، انتظامی و امنیتی شرکت کرد. وی همچنین از پاسگاه مرزی چاه انجیر و پاسگاه مرزی سور تیغ در نقطه صفر مرزی بازدید کرد.

نشست با فرماندهان نظامی مستقر در منطقه مرزی سربیشه، دیدار با گروه‌های طلاب جهادی و تبلیغ و سخنرانی در جمع مردم ‌ولایتمدار شهر درح از دیگر برنامه‌های سفر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به شهرستان سربیشه بود.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.