حجت‌الاسلام احمد علیپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد برای اجرای آیین دهه اول محرم و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به مناطق مختلف شهری و روستایی قاینات اعزام شدند.

وی افزود: ۱۶۴ هیات ثبت شده در قاینات وجود دارد که علاوه بر آن آیین‌های مذهبی در ۱۵۰ مسجد و حسینیه این شهرستان برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاینات گفت: اعزام مبلغان با توجه به اهمیت تبلیغ در اسلام به ویژه تبلیغ چهره به چهره احکام اسلام و برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های تبلیغی مبلغان در دهه اول محرم یادآور شد: ۱۶۰ مداح و نوحه‌خوان هم در این شهرستان فعالیت دارند که در این ایام بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با شعار سال، گام دوم انقلاب، جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه توسط مبلغان تبیین می‌شود.

علیپور، برگزاری نماز جماعت، بیان احکام، سخنرانی درخصوص سیره عملی و فضایل اهل بیت به ویژه امام حسین و امام سجاد (ع)، سخنرانی درخصوص مبارزه با احتکار و گرانفروشی، تبیین فرهنگ مقاومت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، ترویج سبک زندگی اسلامی و تحکیم خانواده، بیان اهمیت

مقابله با سبک زندگی غربی، سخنرانی درباره ترویج کاهش مصرف انرژی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ را از دیگر برنامه‌های این مبلغان ذکر کرد.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۰۰ کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

۷۲۱۸ * ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.