محمدصادق معتمدیان عصر سه‌شنبه در نخستین نشست شورای عالی ورزش استان خراسان جنوبی افزود: برای تحول در زمینه ورزش استان باید سه کار مهم انجام شود که یکی از این اقدامات توسعه زیرساخت‌هاست و در این خصوص اولویت نخست ما در استان تکمیل فضاهای ورزشی با نگاه عدالت محور است.

وی بیان کرد: شورای عالی ورزش به عنوان تنها مرجع سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در توسعه ورزش در دستگاه‌های دولتی، غیردولتی، نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از وظایفی که شورای عالی ورزش باید دنبال کند، نظارت بر تدوین سند جامع ورزش است که بتوانیم در این سند نقشه راه برای برنامه‌های میان مدت و چشم انداز استان را در ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و هم در توسعه زیرساخت‌های ورزشی داشته‌ باشیم.

وی گفت: خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی در زمینه ورزش در سطح کشور دارد و یکی از وظایفی که شورای عالی ورزش استان برعهده دارد، هم‌افزایی بین دستگاه‌هایی است که زیرساخت ورزشی دارند.

معتمدیان با اشاره به اینکه ورزش نقش مهمی در نشاط و پویایی جامعه و سلامت و تندرستی مردم دارد اضافه کرد: با توجه به مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان، در خراسان جنوبی ورزش می‌تواند نقش بی‌بدیلی در زمینه دیپلماسی داخلی و بین المللی ایفا کند.

وی گفت: تقویت روحیه همکاری از دستاوردهای توجه به ورزش است که باید در میان مدت تحول بزرگی در زمینه ورزش استان ایجاد شود.

وی عنوان کرد: در برخی مناطق استان استعدادهای خوبی داریم که باید بر شناسایی این ظرفیت‌ها تمرکز کنیم و بنا نیست در تمامی رشته‌های ورزشی در سطح کشور صاحب مقام شویم بلکه باید در زمینه استعدادهای خاصی که داریم در چند مورد خاص تمرکز کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در زمینه ورزش‌های انفرادی، اسکواش، کشتی و ورزش‌های زورخانه‌ای و بومی در استان استعداد داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید کمیته‌های پنج گانه ورزش در استان تشکیل شود و وظایف خود را به خوبی دنبال کنند گفت: کمیته تخصصی توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی و تفریحی، کمیته تخصصی توسعه و رشد ورزش‌های قهرمانی، کمیته تخصصی ورزش‌های بومی و محلی، کمیته تخصصی ورزش روستاها، محلات و مساجد و کمیته تخصصی جذب منابع مادی و انسانی از جمله این کمیته‌ها است که در شورای عالی ورزش کشور تصویب و به استان ابلاغ شده است.

معتمدیان اظهار داشت: باید برنامه‌‍ریزی‌ها متمرکز بر این پنج کمیته باشد و با همکاری دستگاه‌های مختلف میزبانی خوبی را برای برگزاری مسابقات کشتی در استان خواهیم داشت و در مسابقات لیگ خراسان جنوبی اولین بار جزو هشت تیم برتر کشور شده که باید تیم استان در مرحله اول حضوری اثرگذار داشته‌ باشد.

وی گفت: میزبانی کشتی آزاد هم فرصت خوبی است که بتوانیم از دیپلماسی ورزش برای معرفی توانمندی‌های استان استفاده کنیم.

وی افزود: خراسان جنوبی از مرکز کشور فاصله دارد و در بن بست قرار دارد که یکی از موثرترین زمینه‌ها برای معرفی استان ورزش و دیپلماسی ورزش است.

معتمدیان اظهار داشت: در اسکواش هم ظرفیت خوبی داریم که باید ارتباط نزدیک با فدراسیون‌ها برقرار شود و با حضور روسای فدراسیون‌ها نسبت به توانمندسازی هیات ورزشی استان اقدام کنیم.

وی گفت: در اولین فرصت از روسای هیات ورزشی استان دعوت خواهم کرد تا از نظرات آنان بهره‌مند شویم و مشکلات آنان بررسی شود که امیدواریم با اقدامات موثر جهش و تحول بزرگی در حوزه ورزش استان داشته‌ باشیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: جامعه استان نیاز به نشاط دارد که یکی از راه‌های ایجاد نشاط، برگزاری مسابقات ورزشی و تقویت همگرایی بین شهرستان‌ها است علیرغم اینکه ۱۴سال از استان شدن خراسان جنوبی می‌گذرد هنور همگرایی شهرستانی و استانی ایجاد نشده‌ است.

 معتمدیان گفت: براساس مذاکره‌ای که با وزیر ورزش و جوانان داشته‌ایم، وی روز شنبه در استان حضور پیدا خواهد کرد که بازدید از اماکن ورزشی استان در برنامه سفر وزیر قرار گیرد.

وی افزود: چهار استان در اولویت کمک‌های ویژه وزارت ورزش و جوانان هستند که خراسان جنوبی نیز از جمله این استان‌ها است.

معتمدیان بیان کرد: ما آمادگی کمک در برگزاری مسابقات ملی، منطقه‌ای و مسابقات چند جانبه بین‌المللی را داریم و این مسابقات باعث ایجاد انگیزه‌ بین جوانان ما می‌شود.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.