سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: از این تعداد هفت کومه در یک هفته گذشته و بقیه در یک ماه اخیر شناسایی و تخریب شده است.

امیر کوهستانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متخلفان با ساخت این کومه‌ها اقدام به شکار پرندگانی همچون کبک، تیهو و باقرقره می‌کردند که محیط‌بانان با تخریب آنها، از اقدام غیرمجاز صیادان جلوگیری کردند. 

وی بیان کرد: با توجه به آغاز فصل زنده‌گیری پرندگان توسط متخلفان و آسیب رساندن به محیط زیست، ماموران حفاظت محیط زیست با سرکشی مستمر از حوزه استحفاظی شهرستان مناطق را برای ورود شکارچیان ناامن کرده اند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: شکارچیان غیرمجاز معمولا کومه‌ها را حوالی چشمه‌ها احداث می‌کنند و زمانی که پرندگان برای آب خوردن به چشمه می‌آیند با پهن کردن دام آنان را زنده گیری می‌کنند.

وی عنوان کرد: در عملیات کشف و تخریب کومه‌ها صیادان متخلف حضور نداشتند و محیط‌بانان با رصد به موقع بلافاصله کومه‌ها را پس از ساخت تخریب می‌کنند.

کوهستانی افزود: طی هفته گذشته چهار شکارچی غیرمجاز قبل از اقدام به شکار پرندگان در شهرستان نهبندان دستگیر شدند که از این افراد سه تفنگ ساچمه زنی و یک تفگ گلوله زنی به همراه ۲ دستگاه دوربین چشمی کشف شد.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.