حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این سوگواره در ۲ بخش برنامه‌ریزی شده است اظهار داشت: بخش اول شامل برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی از حضور ۵۹ روحانی مبلغ در این طرح خبر داد و افزود: بخش دوم با عنوان طرح شمیم حسینی در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان با محوریت روضه خوانی، تعزیه و اطعام در قالب کمک به هیئات مذهبی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در همین راستا نمایشگاه شمیم حسینی با حضور چهار غرفه‌دار در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) برپا شده است.

وی اظهار داشت: شعار اصلی سوگواره بصیرت عاشورایی «کَرامَتَنَا الشَّهادَهُ» انتخاب شده که به تاسی از امام سجاد و برگرفته از کلام نورانی آن حضرت است.

بخشی پور با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه اول طرح از دهم تا دوازدهم شهریور آغاز می‌شود افزود: این برنامه‌ها شامل سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، عزاداری، برپایی نماز جماعت، خیمه‌های معرفتی کودکان، پاسخگویی به مسائل شرعی و ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه است.

وی با بیان اینکه تجمع «لبیک یا حسین» در ۱۹ بقعه مصادف با دوم محرم برگزار شد گفت: تجمع «شیرخوارگان حسینی» در ۱۳ بقعه مصادف با ششم محرم و تجمع «احلی من العسل» در ۱۲ بقعه مصادف با هفتم محرم از دیگر ویژه برنامه‌های طرح سوگواره حسینی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: مراسم تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی و شام غریبان مصادف با نهم و دهم محرم در ۵۲ بقعه و نیز مراسم «تجمع رهروان زینبی» مصادف با دوازدهم محرم در ۱۵ بقعه با حضور هیات‌های عزاداری نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره  به محل اعتبارات وقفی بهره برداری شده در این طرح عنوان کرد: ۸۱۳ موقوفه مرتبط با نیت محرم و ۴۲ موقوفه با نیت روضه خوانی، ۴۲۶ موقوفه با نیت تعزیه‌داری، ۳۴۵ موقوفه با نیت اطعام در استان خراسان جنوبی داریم.

حجت الاسلام بخشی پور ادامه داد: به طور تقریبی نیات واقفان در محل ۳۰۰ مسجد و هیات مذهبی شهری و روستایی اجرا خواهد شد.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.