حسین خسروی شامگاه دوشنبه در گردهمایی تخصصی مشترک روسا و اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، گروه‌های یاوران معروف، طلایه‌داران، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و سرگروه‌های صالحین بسیج ادارات که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: مطالبه‌گری توسط مردم در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر از مسئولان متولی انجام شود و ما به عنوان آحاد جامعه باید اجرای این واجب بزرگ را از مسئولان سه قوه مطالبه‌گری کنیم.

وی بیان کرد: یکی از وظایف حکومت اسلامی، مساله مطالبه‌گری است و براساس آیه ۴۱ سوره حج یکی از فلسفه‌های تشکیل حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر اقیانوسی عمیق است و فلسفه و علت تامه قیام عاشورا عمل به سیره پیامبر(ص) و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: همچنین امام باقر (ع) می فرمایند که امر به معروف و نهی از منکر زیربنای تمام واجبات است.

وی افزود: اگر در زمان محمدرضا شاه و دیگر شاهان خبری از امر به معروف و نهی از منکر نبود دلیل آن روشن است چرا که آنان مجسمه منکرات یا بالاترین منکرات بودند اما در جمهوری اسلامی ایران باید ملت از تمام دولت‌ها مطالبه کنند که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر چه اقداماتی انجام دادید.

خسروی گفت: مقام معظم رهبری در ۲۸ سال گذشته مساله شبیخون فرهنگی را یادآوری کردند که باید سه قوه گزارش دهند در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اند.

وی اظهار داشت: در زمینه اقتصادی هر روز تولید یک پرونده فساد اقتصادی را داریم و مقام معظم رهبری در این زمینه بیانیه هشت ماده ای را سال ۱۳۸۰ ارائه کردند.

وی گفت: یکی از منکرات این است که توپ همه ندانم کاری‌ها به میدان رهبری پرتاب شود که این موضوع جزو نقشه‌های دشمن است و باید حواس همه ما جمع باشد.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: مردم باید در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر از مسئولان مطالبه کنند و خوشبختانه حرکت بسیار محکم و سنجیده با حمایت مردم در قوه قضاییه شروع شده است.

 وی افزود: در مسائل اقتصادی رهبر انقلاب در دهه ۷۰ فرمودند نباید به اقتصاد نفتی تکیه کنیم ولی هنوز نسخه اقتصاد مقاومتی به صورت کامل اجرایی نشده است.

وی گفت: ما به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر ابتدا  باید با روش، برکات، آثار و نحوه امر به معروف و نهی از منکر آشنا شویم و براساس آیه ۱۸۹ سوره بقره هر کاری شیوه‌ای دارد که باید به نحو احسن اجرا شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود دارد که باید از این ظرفیت موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم.

محمدحسین محمدپور افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر گزارش‌های برخورد و توهین برخی افراد هنجارشکن را به نیروی انتظامی منتقل کنند و آنان پیگیر هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند هم گفت: یک هزار نفر در این شهرستان به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر سازماندهی شده‌اند.

سرهنگ مهدی صادق احمدی افزود: تاکنون آمران به معروف و ناهیان از منکر شهرستان بیرجند ۳۰۰ تذکر لسانی مثبت داشته‌اند که از این تعداد کمتر از ۱۰ درصد با واکنش افراد مواجه شده است.

 همچنین در این نشست از تعدادی از آمران به معروف و ناهیان از منکر تقدیر شد.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.