مرتضی عظیمی‌فرد روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: اهمیت علم و دانش بر کسی پوشیده نیست و بدون شک روی دیگر دانایی، توانایی است.

وی گفت: امروز علم و فناوری یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت در جهان است و مزیت علم در جمهوری اسلامی ایران موتور محرکه‌ای به عنوان تفکر انقلابی است.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی با وجود مراکز علمی متعدد، ۵۰ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی،  قطب‌ علمی شرق کشور است که ارتباط بیش از پیش شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه و سازمان علمی سپاه می‌تواند گام موثری در تولید هدفمند باشد.

مسئول سابق سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه توجه به شرکت‌های دانش بنیان از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است گفت: امروز اقتصاد دانش بنیان به عنوان شاخص اصلی اقتصادی مورد توجه کشورهای دنیا است که نتیجه آن تولید ثروت است.

جواد عقیلی‌پور با تاکید بر توجه به بیانات رهبری در ارتباط با فناوری‌های برتر افزود: فناوری به شدت تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته و برخی کشورها برای همکاری در واردات دستگاه‌های همچون ام آر آی از وضعیت سوء‌استفاده کرده و بعد برای برخی اقشار سئوال پیش می‌آید که چرا چوب بستنی وارداتی است.

وی گفت: اولین پردیس شرکت‌های دانش بنیان استان با ۳۰ اتاق در خراسان جنوبی تاسیس شد و در خدمت مخترعان و شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت که امروز شاهد آماده‌سازی بسیاری از تولیدات هستیم و نیازمند تجاری سازی است.

وی پهپاد بدون سرنشین و بارورسازی ابرها را از مهمترین این تولیدات دانش بنیان عنوان کرد و افزود: رونمایی از این پهپاد در شبکه‌های خارجی هم انتشار یافت.

عقیلی وجود قرارگاه جهاد علمی را از مهمترین نیازمندی‌های استان و کشور برشمرد و اظهار داشت: در این ارتباط اقدامات خوبی صورت گرفته که تجهیز مرکز رشد و تفاهم‌نامه با روسای دانشگاه‌ها در ارتباط با حمایت از مخترعان دانشجو از مهمترین آن‌ها است.

وی با بیان اینکه آموزش، خلاقیت و فناوری در مدارس قابل اهمیت است گفت: در این ارتباط در سال تحصیلی گذشته بیش از ۶ هزار نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

در این آیین با حضور فرمانده سپاه استان از خدمات هفت ساله جواد عقیلی قدردانی و مرتضی عظیمی‌فرد به عنوان مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی معرفی شد.

عقیلی از این پس مسئولیت ستاد تخصصی اقشار بسیج خراسان جنوبی را بر عهده خواهد داشت.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.