سید کمال الدین میرجعفریان در نشست ستاد اربعین استان خراسان جنوبی که عصر یکشنبه به ریاست استاندار برگزار شد افزود: براساس نقشه پیش‌بینی شده محل استقرار زائران در مکانی مسقف مشخص شده است. 

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی در تامین تانکر همکاری می‌کنند اظهار داشت: براساس نقشه پیش‌بینی شده سیستم‌های برق، آب و لوله‌کشی اجرایی می‌شود. 

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: به دنبال ایجاد مستحدثات ثابت در ایام اربعین نیستیم و شهرداری‌ها نیز در زمینه نظافت آمادگی کامل دارند. 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی نیز با ارایه گزارشی از فعالیت کمیته‌های زیرمجموعه ستاد اربعین گفت: تاکنون هفت کمیته استانی جلسه‌های مربوط را برگزار کرده‌اند. 

محمدرضا دبیری افزود: جلسات شهرستانی در شهرستان‌های درمیان، سربیشه و خوسف هنوز برگزار نشده که انتظار می‌رود در فرصت باقی مانده کمیته‌ها و ستادهای شهرستانی جلسات هماهنگی را برگزار کنند. 

وی با اشاره به فعالیت فرقه‌های انحرافی در مراسم اربعین گفت: کمیته فرهنگی و آموزش تلاش کند بسته فرهنگی مناسبی را برای آگاهی بخشی در خصوص آسیب‌های این فرق تهیه و در طول مسیر بین زائران توزیع کنند. 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت آب و فاضلاب کشور ارایه خدمات اربعین در استان‌ها را متوقف کرده در صورتی که موکب ساقی کوثر از خراسان جنوبی هر سال بهترین عملکرد را داشته است. 

وی با بیان اینکه ممنوعیت شرکت آب و فاضاب قطعا استان را با چالش‌هایی مواجه می‌کند افزود: اگرچه تصمیم بر آن بوده که خدمات متمرکز از تهران ارایه کنند اما امیدواریم با تجدید نظر، این ممنوعیت از شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی رفع شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی نیز با اشاره به تشکیل ۲ نوبت کمیته حمل و نقل و سوخت در استان گفت: این جلسات به ترتیب ۱۷ و ۹ مصوبه داشته است. 

جعفر شهامت افزود: تاکنون ۶۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل برای اعزام به مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که هماهنگی برای تامین لاستیک و سوخت موردنیاز انجام شده است. 

وی با بیان اینکه امسال شوک قیمتی در حوزه حمل و نقل مدیریت شده است اظهار داشت: انتظار می‌رود خدمات در این حوزه تا ۵۰ درصد افزایش یابد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۲۲ هزار نفر از خراسان جنوبی برای شرکت در مراسم اربعین اعزام شدند که پنج هزار نفر آنها از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابه جا شده‌اند. 

وی با اشاره به حضور زائران پاکستانی در جاده‌های خراسان جنوبی از مسیر برگشت اظهار داشت: هماهنگی لازم برای استفاده این زائران از خدمات مجتمع‌های بین راهی استان انجام شده است. 

فعال شدن صرافی قوی در استان برای تامین ارز زائران، درخواست از وزارت بهداشت برای تامین آمبولانس در آن سوی مرز، هماهنگی برای اعزام اتباع خارجی استان، حمایت از هنرمندان، خبرنگاران و عکاسان برای اعزام، آمادگی کمیته اطلاع رسانی، آماده باش ۳۱ پایگاه امداد و نجات هلال احمر، اعزام تجهیزات بیمارستانی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود. 

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.