سید کمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در چهارمین نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان خراسان جنوبی افزود: با کسانی که در حفظ جان و مال مردم کوتاهی کنند و رانندگان اتوبوس که خواب‌آلود هستند، برخورد قاطع قانونی می‌شود. 

وی با اشاره به افزایش تصادفات اتوبوس‌ها از ابتدای امسال در استان اظهار داشت: هر کجا راننده‌ای کوتاهی می‌کند اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید رسیدگی ، راننده را جابه جا و دفترچه را باطل کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با شرکت‌های حمل و نقل که مقصر هستند نیز با هماهنگی پلیس راه برخورد جدی انجام شود.

وی توقف اجباری برای کاهش تصادفات در ترددهای شبانه اتوبوس‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: اجرای شیارهای لرزاننده در مسیرهای طولانی استان برای کاهش تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی موثر است.

میرجعفریان تصریح کرد: باید براساس اولویت دو مسیر طبس به یزد و بیرجند به نهبندان برای رانندگان هوشیارسازی شود.

وی گفت: تحلیل تصادفات استان باید دقیق باشد و از طرفی در محورهای کویری و فاقد مراکز خدماتی برای انتقال مصدومان سوانح رانندگی باید سریعتر به صورت اضطراری اکیپ‌های امدادی مستقر شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر استقرار پلیس در نقاط آشکار برای جلوگیری از تخلف رانندگی گفت: به هیچ وجه با کمین و استقرار پلیس راه در نقاط کور جاده‌ای برای اعمال قانون پس از تخلف رانندگان موافق نیستیم.

وی بیان کرد: درخصوص مسایل جاده‌ای اگر دستگاهی وظیفه خود را به درستی انجام ندهد هیچ ملاحظه‌ای نخواهیم داشت و برخورد جدی می‌شود.

میرجعفریان گفت: نیروهای نظارتی استانداری به صورت محسوس و نامحسوس عملکرد دستگاه‌های مرتبط با کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی را باید ارزیابی کرده و اگر از فرصت اجرای یک مصوبه گذشته اما اقدامی نشده سهم جریمه برای آن دستگاه مربوطه اعمال شود. 

وی بر مدیریت و اثربخشی رفتار رانندگان تاکید کرد و افزود: طرح جامع ساماندهی ورودهای شهری که تلفیقی از مقررات درون شهری و برون شهری داشته باشد با همکاری دفتر فنی استانداری و اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تدوین شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به گزارش پلیس راه مبنی بر توجه نکردن شرکت توزیع برق نسبت به رفع مشکل برق در بخشی از جاده سربیشه گفت: اگر طی ۴۸ ساعت نسبت به رفع مشکل برق جاده اقدام نشود هر حادثه‌ای اتفاق بیافتد مسئولیت متوجه دستگاه مربوطه است و می‌توان تحت تعقیب قضایی قرار گیرد.

 وی ادامه داد: باید بر کار آموزشگاه‌های رانندگی که گواهینامه صادر می‌کنند نیز نظارت و نحوه آموزش کنترل شود.

 میرجعفریان همچنین با اشاره به حرکت دسته‌های عزاداری ایام محرم و بازگشایی مدارس گفت: تهمیدات لازم برای جلوگیری از تصادفات اندیشیده شود.

وی یادآور شد: از آنجا که بیشترین تصادفات به خاطر رعایت نشدن قوانین راهنمایی و رانندگی و تخطی از سرعت مجاز و انحراف به چپ رانندگان است، آگاهی بخشی، هوشیاری رانندگان و متقاعد کردن به رعایت قوانین باید جدی گرفته شود که در این میان رسانه‌ها نیز نقش دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر استقرار دستگاه‌های امدادی به خصوص در جاده‌های طبس و نهبندان تاکید کرد و افزود: ناوگان امدادی نیز نیاز است که تقویت شود تا شاهد بروز مشکل در زمان خدمت رسانی به حادثه دیدگان نباشیم. 

وی گفت: ۱۵ روز دیگر این مباحث عملیاتی و گزارشی از خروجی‌ها نیز ارایه شود.

در این نشست اعلام شد از ابتدای امسال تا پایان مرداد، ۱۲۵ نفر در حوادث جاده‌ای استان فوت کرده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.

 ۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.