امیر سرتیپ دوم ستاد ارسلان پرویز روز یکشنبه در دیدار فرمانده و کارکنان نیروی پدافند هوایی شرق کشور با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که به مناسبت دهم شهریور روز پدافند هوایی برگزار شد افزود: اگر برخوردهای قاطع پدافند هوایی در مرزهای پیرامونی باعث انصراف دشمن از حمله نظامی می‌شود و جرات نزدیک شدن به حریم مرزهای شرف و عزت ایران را ندارد، نشانه جهاد دفاعی و توان رزمی و قدرت بومی بازدارنده جمهوری اسلامی است که توسط مقام معظم رهبری راهبری می‌شود.

وی گفت: ما از قدرت دفاعی و حفظ عمق راهبردی کوتاه نمی‌آییم و نیروی هوایی ارتش به همت دانشمندان داخلی با وجود همه کمی و کاستی‌ها به خودکفایی رسیده و به کمک مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی تعداد زیادی از سامانه‌های کشف راداری و رادارهای بومی را در اختیار داریم که با به‌کارگیری این تعداد انبوه پوشش کامل هوایی کشور را تحت رصد شبکه یکپارچه پدافند هوایی قرار دادیم.

ارشد نظامی آجا در استان خراسان جنوبی افزود: انواع سامانه موشکی تاکتیکی برد کوتاه و متوسط  و بالستیک بومی در چهل سال تلاش برای رهایی از یوغ وابستگی توسط قدرت دفاعی کشور ایجاد شده و طراحی انواع تجهیزات ارتباطی ایمن و پایدار و طراحی و تولید بومی نرم‌افزار پایه از دیگر فعالیت‌های ارزشمندی است که در چند سال اخیر زمینه مدیریت بهینه را برای پدافند هوایی به ارمغان‌ آورده است.

وی اظهار داشت: پدافند هوایی در کنار سایر نیروهای ارتش در طرح‌های مردم‌یاری در سیل اخیر اقدامات شایسته را انجام داد و در هشت منطقه محروم کشور اقدام به ارائه انواع خدمات رایگان کرد و ارتش در هر شرایطی خدمتگزار مردم است.

امیر سرتیپ دوم پرویز گفت: ایران اسلامی به هر تجاوزی مثل پهپاد جاسوسی آمریکایی با تیرهای آتشین پاسخ می‌دهد و امنیت منطقه و کشور خط قرمز ماست.

وی با بیان اینکه عمق نفوذ راهبردی کشور رو به تقویت و گسترش است گفت: نتایج میدانی جنگ‌ها در سوریه، یمن  و... نمونه بارزی از شکست دشمن در منطقه است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم و باید جهاد اقتصاد را پیش برده و با پرهیز از اسراف و همچنین همت مضاعف در جهت پیشبرد و افزایش  قدرت بخش خصوصی در تولید کمک کنیم.

وی گفت: مبارزه با فساد و رانت و نیز مجاهدت عمومی به عنوان شاخصه‌های اصلی جهاد اقتصادی باید مدنظر مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: در چله دوم انقلاب در سند راهبردی گام دوم، ملت ایران مستحکم‌تر از همیشه پیش می‌رود و در سال های اخیر دشمنان نظام با ۲ لبه قیچی توطئه جنگ اقتصادی از طریق اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه و تهدید نظامی و ایجاد آشوب، ایران هراسی و جنگ نرم به دنبال ایجاد تنگنا برای مردم و تحمیل اراده خود و حتی براندازی هستند تا  شکست های خود در جهان را جبران کنند اما مردم غیور ایران اسلامی با وجود همه مشکلات برای حفظ آرمان‌های انقلاب همواره استوار و ثابت قدم هستند.

پرویز همچنین گفت: با فرارسیدن ایام محرم بانگ ایثار و شجاعت به گوش می‌رسد و شور و شعور را گواهی می‌دهد و محرم ماه پیام است که دل‌های مشتاقان را به سوی معشوقشان می‌رساند.

وی اظهار داشت: محرم برای در هم شسکتن طلسم استکبار آمد تا شعار هیهات من الذله را عملی کند و پرچم پرافتخار حسینی (ع) را به اهتزار درآورد.

نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز - یکشنبه - به مناسبت دهم شهریور روز پدافند هوایی، در مراسم صبحگاه این نیرو که با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان ارشد برگزار شد، از پهپاد رزمی، پدافندی و نقطه زن خود با عنوان کیان رونمایی کرد.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.