علیرضا حاجیان زاده روز سه شنبه در چهارمین گردهمایی اعضای کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی افزود: اگر فیزیک و شیمی هم تدریس می‌کنیم، دانش‌آموز را می‌خواهیم دین‌دار کنیم و اگر برنامه هنری و ورزشی هم داریم قصد دین‌دار کردن دانش‌آموز را داریم که شالوده سند تحول آموزش و پرورش بحث دین و دین‌داری است.

وی اظهار داشت: نقطه کمال در این سند، دستیابی دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه است که به معنای زندگی در مسیر قرب الی الله است و امروز همکاری با حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی در وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی گفت: مبلغ باید خودش الگو و حتی حضورش بین دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد و ما باید چنین شرایطی را فراهم کنیم که روحانی در مدرسه حضور یابد که خودساخته باشد و دانش‌آموزان هم باید به روحانی اعتماد کنند تا او را الگوی خود قرار دهند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از روحانیون، فاضل و خودساخته به لحاظ معنوی هستند اما توان کار با کودک و نوجوان را ندارند و نمی توانند در مدرسه و ارتباط با دانش‌آموزان موفق باشند.

وی افزود: ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش امروز رویکردهای جدیدی دارد و ایجاد بستر برای جریان تبلیغی موثر در حوزه دین از رویکردهای این ستاد است تا بتوانیم تربیت دینی و انقلابی دانش‌آموزان را جهت دار و تضمین کنیم.

حاجیان زاده اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم ما شناسایی نیازهای روز دانش‌آموزان است و دانش‌آموزان سئوالات و شبهاتی در مسائل اعتقادی دارند که باید جواب داده و آسیب‌هایی که نسل نو را مورد تهدید قرار می‌دهد، باید شناسایی شود.

وی گفت: حوزه‌های علمیه  باید اتاق‌های فکر و هیات های اندیشه ورزی برای آموزش و پرورش باشند و پاسخ به نیازهای روز آموزش و پرورش یکی از نقش های اساسی  حوزه های علمیه است.

وی افزود: کارکرد دیگری که در کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش پیش بینی شده تولید محتواست و انتظاراتی که از حوزه‌های علمیه داریم تولید محتوا و اتخاذ قالب‌های متفاوتی برای ارائه محتوا در سطوح مختلف است.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.