این دبستان با یک هزار و ۸۷۲ مترمربع و اعتبار بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی ساخته و راه‌اندازی شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی روز سه شنبه در آیین افتتاح این مدرسه گفت: ابتدای دولت یازدهم گرمایش مرکزی مدارس استان ۴۰ درصد بود که اکنون به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

محمدرضا بیکی افزود: همچنین سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز از ۶ مترمربع به بیش از ۶.۹ مترمربع رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ درصد مدارس خراسان جنوبی تخریبی است گفت: حذف مدارس خشت و گلی از اولویت‌های مهم استان است که مهرماه آینده همزمان با سراسر کشور جشن حذف این مدارس را در استان برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی با اشاره به حذف بخاری‌های نفتی از سطح مدارس استان عنوان کرد: در این زمینه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سطح کشور اختصاص یافت که سهم استان ۱۱ میلیارد تومان است.

وی از اجرای طرح مدرسه سبز در یکی از مدارس استان خبر داد و افزود: همچنین برای مکان‌یابی مدارس، نرم‌افزاری طراحی شده است که احداث مدارس با شاخص‌های تعریف شده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بیکی اظهار داشت: همزمان با هفته دولت امسال ۲۱ پروژه با ۵۴ کلاس درس و ۶ فضای جانبی و هزینه کرد ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد که ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن از محل اعتبارات ملی و ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل منابع خیرین و مابقی از محل منابع استانی تامین شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۴۰ هزار مترمربع از فضای مدارس استان خراسان جنوبی آسفالت شده که تا مهرماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

چند طرح عمرانی در چهارمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند افتتاح می‌شود.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.