محمدصادق معتمدیان شامگاه دوشنبه در جشنواره شهید رجایی استان خراسان جنوبی افزود: انتظاراتی داریم که باید در سال جاری در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار گیرد. 

وی گفت: براساس این شاخص حضور مسئولان در روستاها، مناطق محروم و بخش‌ها که دسترسی مردم به مسئولان سخت‌تر است، ارزیابی خواهد شد و این تعریف فراتر و عملیاتی‌تر از میز خدمت است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی بیان کرد: هر دستگاهی که در نمازجمعه به عنوان میز خدمت حضور پیدا کند و پاسخگوی مشکلات مردم باشد نیز برتر است.

وی یکی دیگر از ملاک‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در سال جاری را پیگیری و اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی اعلام کرد و گفت: دستگاه‌هایی که اهتمام ویژه‌ای در خصوص اجرای این مصوبات داشته باشند، مورد تشویق دنیوی و اخروی قرار می‌گیرند.

معتمدیان افزود: یکی دیگر از ملاک‌های ارزیابی دستگاه‌ها تسلط مدیران آنها در جذب هرچه بیشتر اعتبارات ملی است بنابراین مسئولان دستگاه‌های اجرایی حتما قانون بودجه سال ۹۸ را مطالعه کنند و از این ظرفیت‌ قانونی برای توسعه استان نهایت استفاده را داشته‌ باشیم.

وی گفت: استان خراسان جنوبی در رتبه بندی اخیر سازمان امور اداری و استخدامی کشور، رتبه سوم را در رضایتمندی عمومی و مردمی از دستگاه های اجرایی کسب کرده است اما باید تلاش کنیم تا رتبه اول را کسب کنیم، چرا که مردم ولایتمدار و مومن استان شایسته بهترین خدمات هستند و نباید به وضع موجود راضی بود.

وی اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت فرمودند، هفته دولت برای ارزیابی کارها، بازسازی و بازنگری، تجدید انرژی و آفریدن فصلی نو در خدمت است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ما به عنوان مسئولان باید ببینیم چقدر به لحاظ سازمانی پویایی و نقش‌آفرینی داشته‌ایم، چقدر نقش خودمان که خدمت رسانی بی منت به مردم است را به خوبی ایفا کرده‌ایم.

 وی افزود: شهادت شهیدان رجایی و باهنر مبدا هفته دولت است و ما و همه کسانی که بر کرسی مسئولیت و خدمت تکیه زده‌ایم، فراموش نکنیم پایه‌های این کرسی بر خون شهدا استقرار پیدا کرده است.

معتمدیان گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم و شهدا ناظر بر کارکرد ما هستند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه برگزاری جشنواره شهید رجایی تقدیر و تشکر از تلاشگران عرصه خدمت‌رسانی به مردم است اضافه کرد: در این جشنواره دستگاه‌هایی که در ارتقای عملکرد خود در سال گذشته موفقیت داشته‌اند، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان براساس شاخص‌های سازمان امور اداری و استخدامی کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند و براساس امتیازاتی که کسب کردند، تعدادی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدند.

وی گفت: انتظارات ما در سال جاری و آینده از دستگاه‌های اجرایی بیشتر است و این انتظارت علاوه بر دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور است.

وی افزود: امروز با توجه به مشکلات اقتصادی، مطالبات مردم از دستگاه‌های اجرایی بیشتر است که این موضوع وظیفه خدمت‌رسانی ما را سنگین‌تر می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رضایت از وضع موجود باعث توقف عملیات خدمت‌رسانی به مردم می‌شود گفت: امسال علاوه بر دستگاه‌هایی که براساس دستورالعمل سازمان امور اداری و استخدامی به عنوان برتر انتخاب شدند، تعدادی از دستگاه‌های اجرایی که در راستای تحقق اهداف دولت موفق بوده‌اند، به عنوان دستگاه‌های برتر در خدمت رسانی به مردم معرفی شدند.

وی ادامه داد: جا دارد از دستگاه هایی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی تقدیر کنیم که علاوه بر وظایف ذاتی و تامین امنیت، در خدمت‌رسانی به مردم و محرومان، امدادرسانی در بحرانها، رونق تولید و... بدون ادعا و گمنام به دستگاه های اجرایی کمک کرده‌اند. 

معتمدیان یکی از ویژگی‌های ممتاز خراسان جنوبی را داشتن امنیت بالا دانست و گفت: این امنیت پایدار زمینه ساز رشد و توسعه همه جانبه استان است.

وی گفت: همچنین از دیوان محاسبات و بازرسی استان نیز که به عنوان دیده بانان نظام به دستگاه‌های اجرایی استان کمک می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص تولید مسکن و براساس دستورات موکد ریاست جمهوری فردا (سه شنبه) به طور همزمان ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح بزرگ اقدام ملی در شهرهای کشور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جهموری شروع می‌شود که  از این تعداد عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی آغاز خواهد شد.

 وی گفت: براساس آمارها بیشترین کمبود مسکن را در شهر بیرجند داریم و این واحدها علاوه بر مسکن محرومان است که ساخت آنها در روستاها آغاز شده است.

جشنواره شهید رجایی در سومین روز هفته دولت همراه با تجلیل از دستگاه های اجرایی برتر استان خراسان جنوبی برگزار شد.

دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نام‌گذاری شده است.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.