احمد جمالی روز شنبه در حاشیه نشست تخصصی سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: پارسال میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور چهار میلیارد دلار بوده است.

وی یکی از رویکردهای مهم سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های خدماتی دانست و اظهار داشت: تمرکز ما در جذب سرمایه‌گذاری خارجی از حالت ملی به سطح استان‌ها سوق داده شده است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ادامه داد: از این طریق جذب سرمایه‌گذار خارجی به صورت محلی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد لذا ۲ تغییر اساسی از جمله تغییر از بخش تولید به خدماتی و از سطح ملی به محلی یا استانی در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه گردشگری یکی از حوزه‌های بسیار جاذب برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است عنوان کرد: این صنعت که از آن به عنوان صنعت سفید و کارخانه‌های بدون دود یاد می‌شود می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جذاب باشد.

جمالی یادآور شد: خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که بسترهای بسیار مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه گردشگری دارد که در این زمینه سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: خراسان جنوبی رتبه مناسبی در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در بخش گردشگری دارد گرچه سال‌های اخیر در استان تعداد سرمایه‌گذاران محدود بود اما بعد از سال ۹۵ با تلاش مسئولان استان پذیرش سرمایه‌گذار خارجی در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی افزایش یافته است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: رتبه کنونی خراسان جنوبی در جذب سرمایه‌گذار خارجی خوب است گرچه برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به همکاری مسئولان در سطح ملی و استانی است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از تمهیداتی که در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است بیشتر توجه به امکانات محلی و مزیت‌های نسبی سایر استان‌هاست.

جمالی اضافه کرد: در این خصوص نشست‌های تخصصی در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در استان با هدف فرهنگ‌سازی و آموزش مناسب سطوح مختلف همکاران برگزار می‌شود تا بتوانند پذیرای سرمایه‌گذار باشند.

وی عنوان کرد: گام نخست ایجاد فرهنگ سرمایه‌گذاری، حمایت، تشویق و ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذار آگاهی بخشی برای جامعه هدف است که نشست‌های تخصصی در این زمینه تاثیر گذار هستند.

 ۷۵۵۷* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.