محمد صادق معتمدیان روز شنبه در آیین افتتاح گازرسانی به ۱۵ روستای درمیان در جمع مردم روستای خونیکسار این شهرستان اظهار داشت: اکنون ۶۷ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و تا پایان امسال این رقم به ۸۲ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان دولت دوازدهم از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و مابقی هم در دستور کار هست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با اتمام گازرسانی به روستاهای باقی مانده امیدواریم تا هفته دولت سال آینده جشن گازرسانی به درمیان برگزار شود.

وی یادآور شد: به برکت انقلاب از ۴۰ سال گذشته تاکنون خدمات و فعالیت‌های عمرانی ارزشمندی با هدف محرومیت زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور در بخش‌های مختلف انجام گرفته است.

معتمدیان افزود: نگاه به شاخص‌های توسعه استان از اوایل انقلاب تاکنون نشان می‌دهد پیشرفت های قابل توجه داشتیم.

وی با اشاره به خدمات ۴۰ ساله نظام در حوزه جاده‌ها گفت: اوایل انقلاب حتی یک کیلومتر راه روستایی آسفالت نبود ولی اکنون بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستاهای استان از آسفالت استاندارد برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در بحث ساخت مدارس نیز در راستای توسعه مناطق خدمات ارزشمندی در این مدت انجام گرفته است.

معتمدیان گفت: در حوزه خانه‌های بهداشت، درمانگاه‌ها و خدمات این حوزه، کسانی که دوران قبل از انقلاب را درک کرده‌اند این تفاوت‌ها را به خوبی می‌توانند احساس کنند.

وی با بیان اینکه همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند اظهار داشت: در بحت آبرسانی و گازرسانی نیز شاهد بهره برداری از پروژه‌های متعدد هستیم.

وی افزود: در شهرستان درمیان ۹۹ درصد روستاهای  بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شده و ۱۶ روستای باقی‌مانده  هم تا هفته دولت سال آینده از نعمت گاز بهره مند می‌شوند و به‌ این ترتیب به ۱۰۰ درصد ‪  .روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی انجام می‌شود

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ۴۶ روستای زیر ۲۰ خانوار داریم که بر اساس اولویت مطالعات گازرسانی به آن توسط شرکت گاز آغاز شده است که امیدواریم تعداد بیشتری برخوردار شود.

وی گفت: اقدامات انجام شده توسط شرکت گاز و پیمانکاران قابل تقدیر و حاصل تلاش همه جانبه بوده است.

شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.

هفته دولت از دوم شهریور هر سال آغاز می‌شود و تا هشتم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت محمدعلی رجایی رئیس جمهوری و حجت الاسلام دکتر محمدجواد باهنر نخست وزیر در سال ۱۳۶۰ ادامه دارد.

یک هزار و ۱۹ طرح عمرانی و زیربنایی در استان خراسان جنوبی با اعتبار هشت هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۹۸۰ طرح با اعتبار چهار هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

همچنین عملیات اجرایی ۳۹ طرح با پیش بینی اعتبار سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در این استان مرزی آغاز می‌شود.

۹۸۹۳* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.