مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ محیط‌بان شهرستان قاینات حین گشت و کنترل زیستگاه‌های آزاد حیات وحش این شهرستان متوجه حضور یک نفر شکارچی غیرمجاز شدند.

حسن اکبری گفت: هنگام رویارویی با شکارچی متخلف، متاسفانه شکارچی اقدام به تیراندازی با اسلحه ساچمه زنی به سمت محیط‌بانان کرد که عبدالله اسدی برون یکی از محیط بانان از ناحیه سر، صورت و دست زخمی شد.

وی افزود: این محیط‌بان هم اکنون در بیمارستان شهدای قاین بستری است و پزشکان مشغول درمان وی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: شکارچی متخلف بعد از شلیک گلوله متواری می‌شود که در این خصوص تحقیقات اولیه ثمربخش بوده و با اطلاعات دریافتی از سوی همیاران محیط زیست و ماموران نیروی انتظامی متخلف به زودی شناسایی، دستگیر و به دست قانون سپرده خواهد شد.

خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده «درمیان»، «مظفری»، «آرک و گرنگ»، «شاسکوه» و سه پناهگاه حیات وحش «تالاب کجی نمکزار نهبندان»، «رباط شور» و «نایبندان طبس» و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.

منطقه حفاظت شده باقران بیرجند و کمرسرخ سرایان نیز در آخرین نشست شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان ۲ منطقه حفاظت شده جدید مصوب شد که به زودی به خراسان جنوبی ابلاغ می‌شود.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.