عباس جرجانی روز سه‌ شنبه در حاشیه ششمین بازدید استاندار خراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: با روندی که استاندار برای تسهیل و رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی در پیش گرفته، این مشکل روز به روز در حال کاهش است.

وی گفت: در بازدیدهای هفتگی که توسط استاندار از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بیرجند برگزار می‌شود برای برخی واحدها استمحال مجدد انجام شده و سرمایه در گردش در اختیار واحدها قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر صنایع کوچک و متوسط کشور در مرز ۹۱ تا ۹۲ درصد است اما در استان ۹۵ تا ۹۶ درصد واحدهای تولیدی جزو صنایع کوچک و متوسط هستند و واحدهای بالای ۱۵۰ نفر شاغل در استان خیلی کم است.

وی تامین اجتماعی و مالیات را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی استان برشمرد و گفت: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی استان در ارتباط با مالیات با مشکل مواجه‌اند که مربوط به دفاتر مالیات بوده است.

جرجانی اضافه کرد: اداره کل امور مالیاتی استان نهایت همکاری را با تولیدکنندگان دارد اما دفاتر وقتی دچار مشکل باشد، رد دفتر اعلام می‌شود لذا برای تولیدکننده مشکل ایجاد می‌کند.

وی گفت: واحدهای تولیدی که از سال ۹۵ به بعد بهره‌برداری شده‌اند به علت قرار گرفتن در منطقه محروم از معافیت مالیاتی ۱۳ ساله برخوردار هستند اما این واحدها باید حتما دفاتر را بیاورند تا به نرخ صفر مالیاتی برسند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی افزود: رد دفتر در این زمینه اعلام نخواهد شد و اگر امور مالیاتی اسنادی خارج از دفاتر پیدا کند، مالیات را اخذ می‌کند.

وی بیان کرد: پارسال ۲ دوره آموزشی با حضور کارکنان امور مالیاتی و تامین اجتماعی برگزار شد تا مدیران واحدهای تولیدی با روند کار این ادارات آشنا شوند اما با استقبال کم تولیدکنندگان مواجه بود.

جرجانی اظهار داشت: امسال نیز شرکت شهرک‌های صنعتی این دوره آموزشی را برگزار خواهد کرد اما مدیران واحدها باید رغبت بیشتری نشان دهند.

وی گفت: تعداد شرکت‌کنندگان پارسال بسیار کم بود و اکثر مدیران مرتبط با بخش مالی و اداری نبودند لذا یکی از انتظارات امور مالیاتی و تامین اجتماعی این بود که افراد مرتبط حضور پیدا کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: شرکت شهرک‌های صنعتی برای برگزاری این دوره‌های آموزشی در شهرستان‌ها نیز اعلام آمادگی کرده اما تاکنونی رغبتی از تولیدکنندگان دیده نشده است.

 استاندار خراسان جنوبی در ادامه بازدیدهای هفتگی از واحدهای تولیدی استان روز سه‌ شنبه از چهار واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد.

معتمدیان در بازدیدهای هفته‌های اخیر از شهرک صنعتی بیرجند به طور جداگانه از واحدهای صنایع فلزی، شیمیایی، غذایی، فرآوری سنگ و قطعات بتنی و صنایع چوبی و چاپ و نشر بازدید کرده است.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.