موسی جوینده روز سه شنبه در کمیته زیرساخت ستاد عتبات‌ عالیات خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۴۳ موکب در حوزه‌های زیستی، تغذیه‌ای، بهداشتی، درمانی و خدمات عمومی ساماندهی شده‌اند که از ۱۳ مهرماه تا پنج روز بعد از اربعین در کشور عراق مستقر خواهند بود.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته هیچ مشکلی در میزبانی از زائران نخواهیم داشت و هر وعده ۲۰ هزار غذای گرم به زائران ارایه خواهد شد.

جوینده با بیان اینکه هماهنگی‌های میزبانی هرچه بهتر از زائران به طور مستقیم از سوی استاندار خراسان جنوبی مدیریت می‌شود اظهار داشت: هماهنگی‌ها و همراه شدن بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی برگرفته از این موضوع است.

وی گفت: نیازمندی‌های زیرساختی مورد نیاز در سایت پلان مخصوص اربعین حسینی بارگزاری شده و وظیفه هر دستگاه با توجه به حیطه اختیارات مشخص است.

 رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا در مرحله اول ۱۰۰ دستگاه کولر مورد نیاز است که تاکنون ۴۵ دستگاه خریداری شده‌ است.

وی با بیان اینکه ساخت ۶۰ سرویس بهداشتی کانکسی در محل میزبانی از زائران مورد نیاز است اظهار داشت: از ۱۲۰ سرویس بهداشتی و حمام موجود ۴۰ سرویس نیاز به تعمیر دارد که امیدورایم هرچه سریعتر مرتفع شود.

وی از آماده‌سازی وسایل موجود در شهر کاظمین خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت مباحث بهداشتی در چند روز گذشته ۱۵ هزار تخته پتو و ۲ هزار متر موکت شستشو و بسته بندی شده است.

جوینده یادآور شد: در حال حاضر موکب‌داران استان با تمام ظرفیت آماده خدمت‌رسانی به زائران حسینی هستند و امیدواریم در فرصت باقی‌مانده از توان دستگاه های حاکمیتی به خوبی استفاده شود.

۳۲۱۵ * ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.