محمدصادق معتمدیان یکشنبه شب در جمع مردم محلات جوادیه، موسی بن جعفر، خیرآباد، الهیه و انقلاب در مسجد الحسین (ع) جوادیه شهر بیرجند اظهار داشت: یکی از دلایل حضور در محلات شهر این است که ضمن شنیدن مشکلات از زبان مردم بتوانیم مستقیم و بدون واسطه مطالبات را بشناسیم و در کنار مطالعات کارشناسی مصوبات قابل اجرا را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کنیم. 

وی گفت: یکی از ماموریت ها در حوزه عمرانی بررسی وضعیت شمال شهر و بازدیدهای میدانی بوده که احساس شد علاوه بر بودجه‌های سالانه از ناحیه فرمانداری نیاز است با تدوین سند توسعه شمال شهر بتوانیم برای فاصله‌ای که در شاخص‌های زیرساختی وجود دارد، کمک ویژه ارایه کنیم. 

وی با بیان اینکه در بحث زیرساخت‌ها و سرانه‌ها، شاخص‌ها مشخص است افزود: شهرستان بیرجند کمترین سرانه فضای آموزشی استان را دارد که عمدتا این کمبود مربوط به مناطق شمالی شهر بیرجند است. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: از نظر سرانه درمانی، فرهنگی، فضای سبز و سایر موارد عقب افتادگی جدی در مناطق شمالی داریم که هم تراکم جمعیت است و هم از لحاظ زیرساخت‌ها به خصوص در آبرسانی، هدررفت آب در شبکه های موجود، تامین گاز و معابر مشکلاتی وجود دارد که نیاز است ساماندهی انجام شود. 

وی با بیان اینکه جنوب شهر بیرجند هم از زیرساخت‌های کاملی برخوردار نیست افزود: تفاوتی بین دو منطقه از لحاظ جمعیتی، استهلاک ساختمان‌ها و فرسودگی بافت وجود دارد که امید است با جهت‌دهی اعتبارات شهرستانی، استانی و اعتبارات ملی اقداماتی انجام دهیم تا شاهد شتاب در حوزه توسعه‌ای این منطقه باشیم. 

وی با ابراز امیدواری از اینکه تلاش‌ها به سمت اقدام عملیاتی پیش برود تصریح کرد: از محلات مختلف بازدید انجام شده و کاملا بر وضعیت عقب افتادگی‌های سطح شهر اشراف وجود دارد که انتظار می‌رود با همدلی در مجموعه مدیریتی استان و هماهنگی بخش‌های مختلف با جذب اعتبارات ملی پروژه‌های عمرانی سرعت گیرد و مطالبات به حق مردم پیگیری شود. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مصوبات زمان شروع و اتمام دارد گفت: پروژه‌هایی در مناطق شمال شهر شروع شده که به خاطر کمبود اعتبار و نقدینگی سرعت پایینی دارد و مصوب می‌کنیم از محل اعتبارات در اختیار استان با سرعت این پروژه‌ها به اتمام برسد. 

وی ادامه داد: مدت زیادی روی توسعه این منطقه کار شده و با برگزاری جلسات متعدد برنامه‌هایی تدوین کرده‌ایم که با نظر مردم تلاش می‌شود به سرعت عملیاتی شود. 

معتمدیان ساخت مدرسه ۶ کلاسه فرهنگ در محله انقلاب را از جمله پروژه‌های در دست اقدام عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با تزریق اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس تا هفته دولت سال آینده این پروژه تکمیل و تجهیز شود. 

وی گفت: برای مدرسه تکتم در محله خیرآباد نیز حداکثر تا سه ماه آینده اراضی جنب مدرسه تملک شده و امسال با تخصیص سه میلیارد ریال از محل فرمانداری شاهد آغاز این پروژه خواهیم بود تا در پایان سال آینده تکمیل شود. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به روند تکمیل پروژه مدرسه امام هادی (ع) اظهار داشت: هفته دولت سال آینده این پروژه نیز تکمیل، تجهیز و تحویل می‌شود. 

وی یکی از مشکلات حوزه ورزش و جوانان در شمال شهر را کمبود زمین عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه لکه‌های زمین زیادی در این منطقه است ولی تعیین تکلیف نشده که مربوط به اوقاف، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان یا راه و شهرسازی است لذا کمیته‌ای مشخص شده و اطلاعات را جمع آوری کردیم تا این اراضی در راستای توسعه شمال شهر به کار گرفته شود. 

معتمدیان با تعیین مهلت ۴۵ روزه برای مشخص شدن زمین در شمال شهر بیرجند اظهار داشت: پس از تامین زمین، سالن چند منظوره در یکی از محلات شمال شهر اجرایی می‌شود. 

وی ادامه داد: زمین چمن مصنوعی نیز در این چند محله وارد دستور کار ورزش و جوانان می‌شود و سالن‌های موجود که به بخش خصوصی اجاره داده شده لازم است ورزش و جوانان وارد مذاکره شود تا به صورت رایگان خدمات ورزشی به مردم ارایه کنند. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برخی نیازمندی‌ها در حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز عنوان کرد: البته این کانون‌ها در سطح استان و کشور مثال زدنی است و کمتر استانی در کشور سراغ داریم که مساجد با حضور جوانان و مردم متدین پررونق باشد لذا تلاش می‌کنیم با پیگیری، وسایل ورزشی مورد نیاز تامین و تحویل شود. 

وی با بیان اینکه مراحل اجرایی بیمارستان محلی در شمال شهر از ماه‌های آینده شروع می‌شود گفت: پایگاه سلامت میلاد هم در تقاطع الهیه و موسی بن جعفر نیمه تمام است که تا پایان دهه فجر ۹۸ تکمیل، تجهیز و بهره برداری می‌شود. 

معتمدیان به لزوم بازسازی شبکه‌های آب اشاره کرد و گفت: از محل جذب اعتبارات و منابع ملی، مبلغ قابل توجهی به شمال شهر اختصاص یافته که از مجموع ۲۳ کیلومتر اصلاح شبکه ۳.۵ کیلومتر آن برای محله خیرآباد در ۲ ماه آینده اجرا می‌شود و نقش موثری در پیشگیری از هدررفت آب دارد. 

وی از تعهد شهرداری برای ساخت پارک در محله انقلاب و خیابان شهید کلاهدوز خبر داد و گفت: علیرغم همه محدودیت‌ها اما با توجه به نگاه ویژه شهردار اگر زمین وقفی مورد نظر در کمیته‌ای ویژه تعیین تکلیف شود پارک طی پنج ماه آینده تکمیل و تحویل خواهد شد. 

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: پروژه‌های متعددی در حوزه مدارس، درمانگاه و غیره تامین اعتبار شده اما به خاطر نبود زمین مشکل اجرا داریم که سعی می‌شود با تعیین تکلیف اراضی وقفی هم مسایل شرعی وقف رعایت شود و هم در توسعه شهرستان بیرجند بتوانیم از این اراضی استفاده کنیم. 

وی با بیان اینکه معابر و پیاده‌روهای شمال شهر وضعیت خوبی ندارد اظهار داشت: ۵۰۰ میلیون تومان برای چند محله‌ای که بازدید کردیم در راستای ترمیم و بهسازی معابر اختصاص می‌یابد.

معتمدیان از پروژه فرزان و مشکلات موجود در آن یاد کرد و افزود: تلاش می‌شود تامین نور این مسیر به سرعت انجام گیرد و اصلاح معابر نیز حداکثر تا چند ماه آینده شروع و تا پایان سال تحویل مردم می‌شود. 

وی با بیان اینکه مشکلات شبکه‌های برق نیز در دستور کار قرار می‌گیرد گفت: افرادی که در بحث سند مالکیت مشکل دارند نیز تلاش می‌شود حداکثر مساعدت با مردم انجام شود تا براساس شاخص‌ها بخش قابل توجهی از این مشکلات را بتوان حل کرد. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه پارک الهیه بیان کرد: اعتبارات خوبی شهرداری برای این پروژه در نظر گرفته و دولت نیز یک میلیارد تومان کمک می‌کند که امیدواریم تا پایان سال این پارک افتتاح شود. 

وی با تاکید بر تامین آب و برق مورد نیاز سقاخانه‌های وقفی تا پایان مرداد گفت: تلاش می‌شود از اعتبارات ملی و دستگاه‌های مختلف حاکمیتی در قالب برنامه‌های مشخص اعتبارات جدید جذب کنیم.

معتمدیان ادامه داد: نیازهای موجود در بخش‌های آموزشی، فضای سبز، آبرسانی و غیره کاملا احصا شده و امیدواریم با همت مدیران در سطح استان و همراهی مردم شاهد توسعه این منطقه باشیم. 

وی گفت: وظیفه خود می‌دانیم که با تمام توان در جهت رفع مشکلات مردم ولایتمدار و انقلابی خراسان جنوبی تلاش کنیم. 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفرهای شهرستانی خود عصر یکشنبه تا شامگاه این روز با حضور در محله‌های انقلاب، خیرآباد، موسی بن جعفر و جوادیه شهر بیرجند، ضمن بازدید پروژه‌های عمرانی و شهری با مردم این مناطق دیدار کرد.

وی پنجم مرداد ماه جاری در نخستین مرحله از سفر شهرستانی در مرکز استان از محله‌های کمتر برخوردار شمال شهر بیرجند بازدید و با مردم این مناطق دیدار و گفت و گو کرد.

معتمدیان از دی ماه سال گذشته تا پیش از بازدیدهای مرکز استان، به ۱۰ شهرستان استان سفر کرد که این سفرها مصوباتی داشته و اجرای آنها در دست اقدام و پیگیری است.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است. 

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.