مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های دهه ولایت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: برنامه‌های دهه ولایت در 55 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، امروز ۱۹ مرداد، در نشست خبری، با اشاره به آغاز دهه ولایت از 20 تا 29 مردادماه، افزود: برنامه‌های اداره‌کل اوقاف با عنوان دهه ولایت علوی و اکمال دین نبوی در ایام عید قربان تا غدیر در 55 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن‌های دهه ولایت از روز یکشنبه همزمان با روز عرفه آغاز و تا عید سعید غدیر خم ادامه دارد، بیان کرد: ایجاد فضای جشن و سرور، تبلیغ پیام غدیر، پاسخگویی به شبهات غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشن‌ها است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برنامه‌های اوقاف در دو اصل اجرای نیات واقفین و تبدیل بقاع به قطب فرهنگی برگزار می‌شود، افزود: در دهه امامت هدف از برنامه‌ها معرفی شخصیت والای امیرالمومنین(ع) به عنوان الگوی حقیقی یک انسان کامل است.

بخشی‌پور با تأکید بر اینکه برنامه‌های دهه ولایت و امامت در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور براساس نام‌گذاری صورت گرفته در سازمان اوقاف اجرایی می‌شود، تصریح کرد: هر سال اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت دهه ولایت برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کند.

وی برگزاری دعای عرفه در 23 بقعه متبرکه، دعوت از سخنرانان و مدیحه سرایان برجسته استان، راه‌اندازی ایستگاه‌های "همه واقف باشیم"، برگزاری نماز عید قربان در 12 امامزاده شاخص با هماهنگی ستاد نماز جمعه استان و شهرستان، دعوت از سخنرانان توانمند برای تبیین زوایای معرفی عید سعید قربان و برگزاری دعای ندبه از برنامه‌های این دهه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی توزیع سلسله مباحث نمایشگاهی در امامزادگان و بقاع متبرکه، مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره در شب میلاد امام هادی(ع) در 16 بقعه شاخص استان، برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی(ع)، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدای مجاور امامزادگان، تجلیل از سادات، برپایی محافل انس با قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص و برگزاری همایش‌های ولایت و بصیرت برای کارکنان، خانواده و اصحاب وقف را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت در بقاع متبرکه ذکر کرد.

بخشی‌پور دعوت از دانش آموزان و جوانان برای حضور در فضای معنوی امامزادگان و آموزش احکام برای نوجوانان و جوانان، سخنرانی مذهبی با موضوع آشنایی با غدیر، برگزاری نشست‌های صنفی با موضوع وقف و تقدیر از خیرین و واقفان نمونه، برگزاری جشن سراسری عید غدیر در 26 بقعه متبرکه، راه‌اندازی کاروان‌های شادی با عنوان کاروان شادی جشن ولایت علوی (به صورت راهپیمایی) و حرکت به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه را از دیگر برنامه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های عید غدیر با قرائت دعای عرفه در بقاع شاخص استان آغاز می‌شود، افزود: در روز عید غدیر از دارندگان نام‌های علی، امیر، امیرعلی و حیدر در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان تجلیل خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از ثبت 82 موقوفه خاص عید سعید غدیر خم در استان خبر داد و گفت: طرح ضیافت غدیر از دیگر طرح‌هایی است که در دهه ولایت برگزار می‌شود و در آن بخشی از هزینه اطعام و پذیرایی از زائرین و شرکت‌کنندگان در مراسم روز عید در بقاع متبرکه توسط خیران انجام می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.