علیرضا خندان رو روز پنجشنبه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی افزود: تحقق این مهم در بخش‌های مختلف کشاورزی، حمل و نقل، عمران و سایر حوزه‌ها نمود یافته است.

وی گفت: توسعه کاربردی هواشناسی در بخش‌های مختلف کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد که این مهم به خوبی در حوزه کشاورزی احساس می‌شود.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه «تهک» در بخش کشاورزی امروز بیش از پنج هزار کشاورز استان از خدمات این سامانه برخوردارند به طوری که توصیه‌های هواشناسی کشاورزی هفته‌ای ۲ مرتبه به کشاورزان پیامک می‌شود.

خندان رو اظهار داشت: خدمات توصیه‌ای هواشناسی کشاورزی با حضور کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و هواشناسی جمع‌بندی و در قالب سامانه یکپارچه به کشاورزان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در این سامانه اختیاری است، تصریح کرد: کشاورزان با ثبت‌نام در این سامانه از خدمات پیامکی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه توجیه کشاورزان نسبت به اخطاریه‌های کشاورزی کاهش هزینه چشمگیری را به دنبال داشته است افزود: طبق گزارش جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، گزارش‌های هواشناسی در سامانه تهک در سال گذشته ۸۲ میلیارد تومان ارزش افزوده برای بخش کشاورزی به همراه داشته است.

۱۷ مرداد به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.

۳۲۱۵* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.