علی الهامی روز پنجشنبه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی افزود: پست استان به لحاظ رشد درآمد حاصل از خلاقیت در ارائه سرویس‌های جدید پستی از ابتدای امسال تاکنون موفق به کسب رتبه نخست کشور و در ارائه کیفیت خدمات پستی در رتبه‌های برتر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته پست استان بر اساس چهار شاخص تعداد خدمت، درآمد حاصل از خدمات، کیفیت و ضریب تعادل همیشه در رتبه‌های آخر قرار داشت.

وی بیان کرد: با طراحی سرویس‌های جدید در پست استان، درآمد ماهانه پست در سال گذشته ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بود که اکنون این رقم به یک میلیارد تومان رسیده است.

الهامی عنوان کرد: یکی از طرح‌های اداره کل پست فروش اینترنتی لاستیک‌های شرکت کویرتایر از اسفندماه سال گذشته است که در این خصوص سایت فروشی را طراحی کردیم و ارسال اینترنتی لاستیک در استان را با روزی ۱۰۰ حلقه آغاز کردیم که در حاضر به ارسال ۲ هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح باعث افزایش درآمد پست، تامین نقدینگی شرکت کویر تایر، ۱۰نفر اشتغال مستقیم در اداره کل پست و اشتغال خوبی برای صنعت حمل و نقل استان شد.

 مدیرکل پست خراسان جنوبی یکی دیگر از خدمات پست را قبول مرسوله از مبدا ذکر کرد و گفت: در جاهایی که امکان مراجعه مشتریان وجود ندارد ما برای دریافت مرسوله مراجعه می‌کنیم که مردم در این خصوص می‌توانند برای ارسال کالای خود به سایر نقاط کشور به سامانه ۱۴۰ تماس بگیرند.

 وی افزود: با طراحی سایتی همچنین کشاورزان و دامداران می‌توانند براساس آیتم‌های مختلف حق بیمه دام خود را به صورت اینترنتی پرداخت کنند و بیمه نامه در درب خانه تحویل آنان می‌شود.

الهامی اظهار داشت: سرویس درخواست غیرحضوری مدارک تحصیلی دانشجویان دانشگاه بیرجند نیز راه اندازی شده که دانشجویان درخواست خود را در سامانه ثبت نام و وجوه اینترنتی پست را پرداخت می کنند و مدارک آنان به تمام نقاط کشور ارسال می‌شود، تاکنون در قالب اجرای این طرح یکهزار و ۵۰۰ درخواست موفق داشته ایم.

وی گفت: به دنبال توسعه خدمت مختلف پست در استان هستیم تا شاهد رونق تولید در سال جاری باشیم و رویکرد پست نسبت به گذشته تغییر کرده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی افزود: تنها مکانی در کشور که چمدان‌های حجاج را حمل می کند، پست خراسان جنوبی است که این طرح از چند سال قبل راه اندازی و دغدغه‌های حجاج که اکثر مسن هستند را رفع کرده است.

الهامی بیان کرد: سرانه استفاده از خدمات پست در ایران سالانه هفت و در کشورهای اروپایی این رقم ۷۰۰ است و در این زمینه خیلی عقب هستیم که اگر پست به درستی شناخته شود و دولت‌ها بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند، می‌توانیم در خدمت رفاه دولت و مردم باشیم.

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری  اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان و تبریک روز خبرنگار گفت: مساله خبر در فطرت انسان از ابتدای خلقت وجود داشته است و انسان‌ها در هر سطحی با دریافت اخبار روانه با این عرصه ارتباط دارند.

الهامی افزود: با ورود فضای مجازی روش‌های مختلف اطلاع رسانی شکل گرفته و مردم با فناوری جدید راحتر از روش‌های گذشته با اخبار و اطلاعات پیرامون خود دسترسی دارند.

 وی عنوان کرد: اخبار و اطلاعات نقش کلیدی در فرهنگ سازی جامعه دارد و این عرصه می‌تواند یک دانشگاه برای فرهنگ سازی کشور باشد.

مدیرکل پست خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به روش‌های مختلف اطلاع رسانی در جامعه و گاهی انتشار برخی اخبار ناصحیح در فضای مجازی، عرصه‌های خبری مستند و تحلیلی از جمله ایرنا و سایر خبرگزاری‌های رسمی بیشتر مورد تایید مردم است و مردم نیازی بیشتری به آن دارند.

وی بیان کرد: یکی از زمینه‌های موفقیت ما این است که پست خود یک رسانه است که می‌شود در زمینه توزیع جراید و یا حتی فضاهای تبلیغاتی و یا پست مستقیم به عنوان یک رسانه از این ظرفیت استفاده کنیم.

۷۵۵۶ * ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.