محمدعلی واقعی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی به مناسبت روز خبرنگار با قدردانی از خبرنگاران این خبرگزاری افزود: شفافیت و صداقت رمز اول ارتباط رسانه و دستگاه‌های اجرایی است و رسانه حرفه‌ای براساس شنیده‌ها عملکرد یک مجموعه یا دستگاه را زیرسئوال نمی‌برد.

وی گفت: با بررسی اجمالی در فضای‌ مجازی مشخص است که ریشه اصلی برخی فراخوان‌ها از کشورهای معاند آب می‌خورد اما متاسفانه برخی کانال‌ها در فضای‌ مجازی خواسته یا ناخواسته در مسیر دشمن قرار گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر رسانه اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف را در دستور کار قرار دهد به یقین توطئه دشمنان خنثی خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع فرهنگیان که فرمودند "فعالیت‌های خوبی در آموزش و پرورش صورت گرفته اما نقص و کاستی هم وجود دارد که باید برطرف شود" گفت: عبور از نقص‌ها نیازمند ارتقای روحیه امید در جامعه است که بدون شک با همکاری و همدلی تمام دستگاه‌های اجرایی و آگاهی بخشی صحیح از سوی رسانه‌ها کاستی‌ها نیز برطرف خواهد شد.

واقعی با بیان اینکه رسانه‌های حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران مانند ایرنا در راستای اهداف نظام و انقلاب قلم می‌زنند اظهار داشت: با توجه به گسترش فضای‌ مجازی، رسانه‌ها باید جلوی بی اعتمادی‌ها را در جامعه بگیرند.

وی گفت: شفافیت در همه امور لازم است اما این روند نباید موجب سوء‌استفاده دشمنان شود برای مثال برخی معاندان قصد دارند از جامعه فرهنگیان موج‌هایی ایجاد کنند و فرهنگیان را مقابل نظام قرار دهند که باید به این خواسته دشمنان توجه شود.

وی با بیان اینکه رسانه باید نقد سازنده را در دستور کار قرار دهد افزود: نقد سازنده بسیاری از مشکلات را در حوزه‌های مختلف مرتفع می‌کند که برای مثال در بحث شروع سال تحصیلی همین انتقادها موجب عبور از مشکلات مقطعی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برنامه‌ ریزی درسی این اداره کل برای دانش آموزان کنکوری از پایه دهم خبر داد و افزود: با توجه به اعلام رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری در سال جاری انتظارمان برآورده نشد اما با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌های آتی نتیجه مطلوبی کسب خواهد شد.

واقعی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته میانگین امتحانات نهایی دانش‌آموزان خراسان‌ جنوبی در رتبه اول کشوری قرار گرفت بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در کنکور هم رتبه‌های درخشانی را شاهد باشیم.

وی گفت: خراسان‌ جنوبی مهد فرهنگ و اندیشه و زادگاه پدران علم همچون شکوهی و معتمدنژاد است که بدون شک برنامه‌ریزی آموزشی استان بزرگان دیگری را در عرصه تعلیم و تربیت همچون گذشتگان پرورش خواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی با گرامیداشت شهدای اندیشه و قلم افزود: شهدای رسانه در عرصه‌های مختلف انقلاب خوش درخشیدند و بدون شک رسالت خبرنگاری همطراز با رسالت پیامبران الهی در امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

۱۷ مرداد سالروز شهادت «محمود صارمی» خبرنگار ایرنا  در مزار شریف افغانستان، روز خبرنگار نام دارد.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.