استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در مبحث فرش ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و در صدد آن هستیم که کمیته‌ای در استان با محوریت دو معاونت تشکیل دهیم و اولین قدم ما در کمیته نیز تدوین سند توسعه فرش است.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان، امروز 13 مرداد، در جلسه ساماندهی و بهبود کسب و کار حوزه فرش استان اظهار کرد: از اولویت‌های استان ما بحث تولید و اشتغال است که باید مزیت‌های نسبی استان را در نظر بگیریم و روی آنها متمرکز شویم.

وی با بیان اینکه 41 درصد جمعیت استان ما روستایی هستند که نسبت به سایر مناطق کشور آمار بسیار خوبی است، افزود: خراسان جنوبی استانی خشک بوده و دچار کم آبی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: 91 درصد آب استان در بخش کشاورزی است که تنها 21 درصد اشتغال ایجاد کرده  و این در حالی است که صنعت استان با سهم دو درصدی از آب، 37 درصد در بحث اشتغال مشارکت داشته است.

معتمدیان ادامه داد: در بحث کشاورزی به دنبال کاهش سطح زیر کشت نیستیم، بلکه به دنبال بهره وری هستیم و با توجه به اینکه خراسان جنوبی دچار کم آبی است، ما باید در کشت گلخانه‌ای جزو رتبه‌های برتر کشور باشیم اما با این حال در رتبه آخر کشور قرار داریم.

وی بیان کرد: از اولویت‌های دولت یازدهم و دوازدهم بحث اشتغال روستایی است و در همین راستا ما در صدد تدوین سند روستایی بومی هستیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: امضای تفاهم نامه مشارکتی بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری مهم‌ترین پروژه‌ای بود که در قالب آن استان به هاب (مرکز منطقه‌ای) پرورش شتر تبدیل می‌شود.

معتمدیان گفت: خراسان جنوبی در مبحث فرش ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و در صدد آن هستیم که کمیته‌ای در استان با محوریت دو معاونت تشکیل دهیم و اولین قدم ما در کمیته نیز تدوین سند توسعه فرش است.

وی تصریح کرد: در بحث آموزش‌ها ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد، اما این ظرفیت‌ها برای توسعه استان کافی نیست چرا که تنها 20 درصد از فارغ‌التحصیلان بومی هستند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بحث حمایت و توانمندسازی قالیبافان در دستور کار ما قرار گرفته است و تحت پوشش قرار دادن 20 هزار نفر از قالیبافان از مطالبات ما است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.