سید کمال الدین میرجعفریان عصر پنجشنبه در نشست شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری استان خراسان جنوبی افزود: فضاهایی که از قبل شکل گرفته باید تبدیل به محیطی مناسب برای هموطنان ما شود.

وی گفت: امروز یکی از بحث هایی که  در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی پیگیری می‌شود، تقویت روحیه امید به زندگی و جلوگیری از مهاجرت از محله‌های کمتربرخوردار است و امیدواریم ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی که در روستاهای استان شروع شده با همکاری همه دستگاه‌های مربوط این نهضت با جدیت تمام ادامه یابد.

وی بیان کرد:: بنیاد مسکن و کمیته امداد در روستاهایی که واحدهای مسکونی ساخته می شود، تلاش بیشتری داشته باشند تا شاهد گسترش سکونت‌گاه‌های غیراستاندارد نباشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: باید رونق ساخت و ساز و اقتصاد در منطقه شکوفاتر شود و امروز برنامه انقلابی در استان شکل گرفته و با رایزنی‌هایی که استاندار خراسان جنوبی در سطح ملی در این خصوص انجام داده اند، امیدواریم کام مردم شیرین‌تر شود.

وی تصریح کرد: اجازه ندهیم کسانی به دلیل ایجاد فضای کاری زیاد از این موقعیت سوءاستفاده کرده و قیمت ها را بالا ببرند که این موضوع را برای مردم تلخ کنند.

میرجعفریان اظهار داشت: سازندگان، دستگاه‌های اجرایی و رسانه ها کمک کنند تا ساخت و سازها کیفی شود و مردم هم پای کار باشند.

وی یادآور شد: نباید صرفا یک دستگاه ایفای نقش کند چون در قانون آمده که همه دستگاه‌ها باید به تکلیف خود در محله‌ها عمل کنند و پروژه‌های خود را به شکل مشارکتی یا تامین مالی انجام دهند.

وی گفت: به جای تغییر کاربری زمین‌های زراعی برای ساخت و ساز، همین محله‌ها استعدادهای بالقوه و امکانات زیربنایی مثل آب، برق و گاز دارند و خدمات روبنایی هم مثل مدرسه، فضاهای بهداشتی و ... تا حدودی دارند که برای توسعه و بهسازی این فضاها بیشترین استفاده شود.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.