سردار علی قاسمی شامگاه سه شنبه در دومین جشنواره مالک اشتر ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند افزود: مرجع بزرگ ملت بزرگ می‌خواهد و اگر ملت بزرگ همراه رهبر بزرگ باشند پیروز هستند اما رهبر بزرگ و ملت بزرگ دشمن بزرگ هم دارد.

وی گفت: اگر ملت بزرگ همراه امام بزرگ نباشد، شکست می‌خورند نمونه اش در دوران امام علی (ع) و پیامبر اسلام است که آن تعداد صحابه و یاران کثیر چه شدند که جانشین پیامبر را یاری نکردند.

وی اظهار داشت: اگر ملت همراه مرجع و رهبر بزرگ باشد، پیروزی و غلبه بر دشمنان دست‌یافتنی است و ۴۰ سال است که آمریکا با جمهوری اسلامی ایران مقابله می کند اما چون ملت همراه رهبر بزرگ است پیروزی از آن ماست.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: اراده‌، ایمان‌ و انسان‌های آهنین همچون مالک اشتر و شهید رحیمی می‌توانند ابزارها و تجهیزات را به کار بگیرند و پیروزی برای انسان‌های پولادین، شجاع و مومن، قطعی است.

وی با تاکید بر اینکه نامه امام علی (ع) به مالک اشتر الگوی عملی بسیجیان، فرماندهان و مسئولان باشد گفت: قریب به ۱۰ سال است که با تدبیر مقام معظم رهبری اشراف فرماندهی در همه زمینه‌ها راه اندازی شده که در تداوم آن جشنواره مالک اشتر برگزار می‌شود.

سردار قاسمی بیان کرد: بسیجیان برگزیدگان هر جامعه‌ای هستند و همه بسیجیان با معیارهای مشخص جزو صالحین هستند، اما باید شایسته‌ترها انتخاب شوند تا زمینه رشد و خلاقیت و تعالی فردی و سازمانی ایجاد شود.

وی با اشاره به نامه ۵۳ امام علی (ع) به مالک اشتر نخعی در نهج البلاغه گفت: مالک اشتر فرماندهی خستگی ناپذیر و نستوه و انسانی با ایمان، راسخ و صبور بود که باید ویژگی‌های مدیریتی مالک اشتر الگویی برای تمام فرماندهان، بسیجیان و مسئولان باشد.

وی خودسازی و تهذیب نفس، تقوای فردی، مقاومت در برابر هواهای نفسانی، خداترس بودن، پرهیز از ریاست طلبی، نگرش صحیح به خدمت، رحمت و شفقت با مردم، گشاده رویی و حفظ اسرار مردم را از جمله ویژگی‌هایی دانست که باید همه مدیران، فرماندهان و مسئولان از مالک اشتر بیاموزند و سرلوحه کار خود قرار دهند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در خصوص گزینش کارگزاران جامعه اسلامی مبتنی بر نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر گفت: صداقت در گفتار و رفتار، نداشتن صفاتی همچون تملق و چاپلوسی، سخاوتمندی، تربیت یافته خانواده صالح، انتقادپذیر و متعهد به پیمان، امانت‌دار، عذرپذیر و خطاپوش باید از ویژگی‌های کارگزاران باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره مالک اشتر با تدبیر مقام معظم رهبری شکل گرفته است افزود: معرفی فرماندهان و مدیران برتر بسیج و سپاه، توسعه فرهنگ شایسه سالاری و شایسته گزینی، ایجاد زمینه رشد و خلاقیت و استعدادیابی و تعالی سازمانی از مهمترین اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه جنگ امروز جنگ اراده‌هاست گفت: در قضایایی که طی یک ماه گذشته بین آمریکا و انگلیس علیه کشورمان پیش آمد، جنگ اراده‌ها بود که شاهد ذلت و خواری دشمنان بودیم.

سردار قاسمی اظهار داشت: امروز شکاف عمیق در کنگره آمریکا و بین سران آمریکا و انگلیس بوجود آمده و آنها امروز نمی‌توانند اراده کنند که علیه ملت ایران حرکتی انجام دهند و تنها از طریق کشورهای مختلف پیام خواهش می‌فرستند.

وی گفت: امروز مثلت عربی اسرائیلی، عربی صهیونیستی و آمریکایی صهیونیستی، جمهوری اسلامی را به شدت در همه بخش‌ها تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داده‌اند که باید در برنامه‌های آمادگی دفاعی و رزمی قوی‌تر عمل کنیم.

سردار قاسمی گفت: اگر اراده قوی باشد، قطعا انسان پیروز می شود ما باید از تاریخ و از جنگ صفین و از کشورهای مصر، لیبی، عربستان و افغانستان و عراق درس عبرت بگیریم.

در این جشنواره از برترین‌های رده‌های مختلف بسیج شهرستان بیرجند تقدیر شد.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.