این تعداد طرح اشتغالزایی در ۸۴ روستای محروم خراسان جنوبی منجر به ایجاد بیش از یک هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم شد و در رسته‌های شغلی از جمله دامداری سبک و سنگین، پرورش بوقلمون، صنایع دستی، قالی‌بافی و غیره اجرا شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) روز سه شنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: یک هزار طرح اشتغالزایی جدید در نهبندان تا پایان سال طراحی و اجرا می‌شود تا نرخ بیکاری ۱۶ درصدی این شهرستان به پایین‌تر از میانگین کشوری برسد.

محمد مخبر افزود: امید است سال آینده و در سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان، بخش عمده‌ای از این یک هزار طرح اشتغالزایی به بهره‌برداری رسیده باشد.

وی بیان کرد: استعدادهای لازم برای حل مشکلات نهبندان در مردم این شهرستان وجود دارد و اتکای رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات کشور هم به مردمی از نوع شماست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه هر حادثه و مشکلی از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز فقط با حضور مردم حل شده است گفت: تا وقتی منتظر باشیم حاکمیت مشکلات را رفع کند وضعیت همین گونه است اما وقتی خود مردم وارد میدان شوند، مشکل رفع می‎شود.

وی تصریح کرد: حکومت موظف است از حضور و مشارکت مردم حمایت و پشتیبانی کند، حکومت با حمایت مردم با اقتدار حرکت کرده و کار را نمی‌توان دست حکومت داد که بنگاه بزند چرا که اینها جواب نمی‌دهد.

مخبر با اشاره به هزینه‌ ۴۱۰ میلیارد ریالی در نهبندان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ۱۷۳ طرح را در نهبندان به بهره‌برداری رساندیم و ۲۴ پروژه آبرسانی، مدرسه و مسجد اجرا شده است.

وی عنوان کرد: در بیرجند هم قرار شد احداث ۳۲ مدرسه کانکسی را تقبل کنیم و ۲۳ روستای استان را در حوزه آبرسانی حمایت کنیم.

ستاد توسعه نهبندان تشکیل می‌شود

استاندار خراسان جنوبی هم در آیین افتتاح این طرح‌ها در محل گلزار شهدای گمنام نهبندان گفت: دولت برنامه‌های خوبی در زمینه توجه به مناطق کمتر توسعه یافته دارد و یکی از طرح‌های وزارت کشور این است که در هر استان در یک شهرستان که برخورداری کمتری دارد، طرح‌های توسعه‌ای انجام شود.

محمدصادق معتمدیان افزود: شهرستان نهبندان را به عنوان شهرستان ویژه در این طرح معرفی کردیم و ستاد توسعه نهبندان به زودی شروع به کار خواهد کرد تا اقدامات خوبی برای توسعه آن انجام شود.

وی اظهار داشت: تلاش می کنیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا در آستانه بیستمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به نهبندان عقب افتادگی‌هایی که در بخش‌های مختلف این شهرستان وجود دارد را جبران کنیم.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: بعد از تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به این منطقه اقدامات ویژه‌ای در مباحث زیرساختی در این شهرستان انجام شده و سال آینده نهضت گازرسانی به همه روستاهای بالای ۲۰خانوار نهبندان به اتمام می‌رسد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عصر دیروز (دوشنبه) با استقبال استاندار خراسان جنوبی و مسئولان این استان وارد بیرجند شد و ۲ طرح مشارکت اقتصادی بنگاه محور با مشارکت بنیاد برکت شامل جوجه تن طلا که محصول آن جوجه یکروزه است و مزرعه پرورش مرغ تخم‌گذار را در نخستین روز سفر خود افتتاح کرد.

همچنین صبح امروز (سه شنبه) ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استانداری خراسان جنوبی با محوریت اشتغالزایی و توسعه اقتصادی تفاهم‌نامه امضا کردند که این تفاهم‌نامه در زمینه ایجاد، ساماندهی و تکمیل زنجیره ارزش پرورش شتر و دام سبک و تبدیل استان خراسان جنوبی به قطب تامین و ترانزیت شتر و محصولات آن در کشور تا سال ۱۴۰۰ به مبلغ سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال منعقد شد.

با امضای این تفاهم‌نامه و سایر پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مجموع سرمایه گذاری این ستاد در خراسان جنوبی به هشت هزار میلیارد ریال رسید.

همچنین امروز با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کتابخانه عمومی محتاج نهی نهبندان به نمایندگی از ۱۰‌ کتابخانه عمومی برکت در کشور افتتاح شد.

افتتاح و بازدید از طرح‌های مشارکت اقتصادی بنگاه محور برکت و طرح اشتغالزایی اجتماع محور سحاب (سرمایه گذاری حمایتی اشتغال برکت) در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان از برنامه‌های سفر ۲ روزه محمد مخبر و هیات همراه به این استان است.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان است.

۷۵۵۶*۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.