ناصر خوش خبر عصر دوشنبه در نشست شورای استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد افزود: هر برنامه‌ای که اجرا می‌شود، دارای نقاط ضعف و قوت است و باید برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دهیم که دارای کمترین نقاط ضعف است.

وی بیان کرد: در رابطه با حجاب و عفاف اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده و گزارش‌ها مبتنی بر کار تیمی، کارشناسی و رصد مستمر است.

وی اظهار داشت: در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اولویت اول ما حفظ ارزش‌های اسلامی است و همه ما در خصوص برنامه‌های فرهنگی استان نگاه مشترک داریم و امید است که با تعامل موانع را برداریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: ماه مبارک رمضان امسال با همکاری دستگاه‌های متولی، دانشگاه‌ها، نیروی انتظامی و نهادهای فرهنگی استان نسبت به سنوات گذشته اقدامات فرهنگی خوبی از جمله در موضوع امر به معروف و نهی از منکر انجام شد.

سردار علی قاسمی افزود: مظاهر بی حجابی در برخی اماکن عمومی مشاهده و تذکرات لازم در این خصوص داده شد.

وی با بیان اینکه براساس دستور العمل ۱۰گانه حجاب و عفاف در ۲ نوبت از ادارات و نهادهای مختلف بازدید و نظارت انجام شده است افزود: در این نظارت‌ها پوشش و رفتار اسلامی کارکنان، تفکیک جنسیتی کارکنان در اتاق‌ها و داشتن و نداشتن منشی خانم برای مدیران کل و معاونان آنان مورد ارزیابی قرار گرفت.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در این نظارت‌ها ۵۰ درصد ادارات تفکیک جنسیتی را رعایت کرده بودند و منشی زن در دفاتر مدیران کل وجود نداشت اما در حوزه معاونان و مدیران وجود داشت که از مسئولان دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم در حد مقدورات از منشی آقا استفاده کنند و تفکیک جنسیتی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید آموزش اخلاق اسلامی برای کارکنان خانم و همسران کارکنان در ادارات برگزار شود اضافه کرد: کلاس‌های اخلاق مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ماهانه برگزار می‌شود که در ارزیابی‌های صورت گرفته ۵۴ ‌دستگاه اجرایی حضور خوب و خیلی خوب، ۲۶ دستگاه حضور کمرنگ و ۲۵ مجموعه حداقل حضور را داشته اند.

سردار قاسمی گفت: ساماندهی خوبی درخصوص گروه‌های موسیقی و سرود در تالارها و رستوران‌ها انجام شده و در این خصوص ۳۱ گروه با مجوز از فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالارها و رستوران‌ها برای مراسم عروسی‌ برنامه اجرا خواهند کرد و افراد متقاضی می‌توانند مانند انتخاب منوی غذا این گروه‌ها را برای برنامه‌های شادی خود انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: در همه تالارها و رستوران‌ها ۲ مدیر فرهنگی نیز انتخاب شده اند و بر فعالیت و پخش انواع موسیقی‌ها نظارت دارند که تاکنون صاحبان مجالس هم از این طرح استقبال کرده‌اند.

وی اظهار داشت: گاهی در سطح شهر و برخی محیط‌های خلوت افراد در مراسم عروسی‌ بدون هیچ مجوزی به اجرای برنامه می‌پردازند که در جلسات کارشناسی این نوع برنامه‌ها ساماندهی خواهد شد.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه درخصوص رعایت شئونات فرهنگی از سوی گردشگران مصوبات خوبی در شورای استانی امر به معروف و نهی از منکر  داشته ایم گفت: در برخی مناطق گردشگری باز هم شاهد هستیم که افراد گردشگر و تورهای گردشگری شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند و بدون حجاب هستند.

وی گفت: ایام محرم امسال نیز برنامه ریزی‌ها را به گونه ای انجام خواهیم داد تا خواهران نیز حداکثر استفاده را از مراسم عزاداری امام حسین (ع) داشته باشند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: همچنین تریبون آزاد برای دانشجویان در دانشگاه‌ها در خصوص امر به معروف و نهی از منکر پیش بینی شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: طی چند ماه گذشته درخصوص ساماندهی اجرای زنده گروه‌های موسیقی تفاهم نامه‌ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی تنظیم و ابلاغ شده است.

 سردار مجید شجاع افزود: در این خصوص با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ۳۱ گروه موسیقی را ساماندهی کرده‌ایم که در تالارها و رستوران‌ها بنا به درخواست مردم به اجرای برنامه‌های شاد می‌پردازند و مسئولان فرهنگی در تالارها بر اجرای برنامه‌های شاد در مراکز مذکور نظارت خواهند داشت.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.