رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین گفت: یکی از کارکردهای وقف در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است، اما این جنبه از موقوفات در جامعه بازگو نشده درصورتی که وجود موقوفات همواره برکات زیادی برای جامعه ما به دنبال داشته که نمونه بارز آن نیز موقوفاتی هستند که توسط خیرین برای کمک به نیازمندان وقف شده‌اند.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسن رحیمی، امروز 7 مرداد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اشتغال و داشتن حرفه و شغل مناسب از جمله مسائلی است که برای انسان‌ها اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: شغل و حرفه در رابطه با جوانان از اهمیتی دوچندان برخوردار است که علاوه بر تامین نیازهای اقتصادی، آثارتربیتی، روانشناختی، اجتماعی و معنوی نیز دارد .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین ادامه داد: یکی دیگر از کارکردهای وقف در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است، اما این جنبه از موقوفات در جامعه بازگو نشده درصورتی که وجود موقوفات همواره برکات زیادی برای جامعه ما به دنبال داشته که نمونه بارز آن نیز موقوفاتی هستند که توسط خیرین برای کمک به نیازمندان وقف شده‌اند.

رحیمی خاطرنشان کرد: خیرین می‌توانند با وقف بخشی از اموال خود برای کمک به دانشجویان و نخبگان گام بزرگی در راستای توسعه علم و فناوری و پیشرفت و ترقی جامعه بردارند که این وقف باعث می‌شود تا قیامت خیرین از ثواب این دستاوردهای علمی بهره‌مند شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین گفت: اشتغال را می‌توان از حوزه‌های جدید وقف دانست که با حضور نیکوکاران در این حوزه‌ها می‌توان امید به کاهش یا حتی دفع برخی از معضلات جامعه داشت.

رحیمی افزود: موقوفاتی داریم که به واسطه آن‌ها، زمینه ایجاد اشتغال برای بسیاری از مردم فراهم شده است، به عنوان مثال مراکز قرآنی و مراکز بهداشتی درمانی و مراکز آموزشی موقوفه داریم که در این مراکز امکان اشتغال برای تعدادی از جوانان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران می‌توانند با ایجاد چنین موقوفه‌هایی زمینه اشتغال برای جوانان را نیز فراهم کنند، تصریح کرد: وقف سنتی کهن به معنای هدیه ابدی برای خدمت عمومی یا نگه داشتن اصل چیزی و جاری بودن منفعت آن در راستای خیر و رضایت خدا است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین افزود: ظرفیت اقتصادی وقف می‌تواند بستر مناسبی برای تولید و اشتغال فراهم کند و نهاد وقف در سیستم اقتصاد اسلامی می‌تواند نقش تاثیرگذاری را در اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال ایفا کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: باتوجه به این که در چند سال اخیر با مشکل بیکاری و اشتغال جوانان روبه رو هستیم، می‌توان از ظرفیت وقف برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

بهره گیری از ظرفیت واقفان برای حرکت  چرخ صنعت کشور

وی ادامه داد: در حال حاضر برای حرکت چرخ صنعت کشور نیاز است سرمایه گذارانی وارد این امور شده و برای اشتغال زایی و تولید گام بردارند که در این بخش می‌توان از ظرفیت واقفان نیز استفاده کرد تا وقف‌هایی هدفمند و متناسب با نیاز امروز صورت گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین از راه‌اندازی وقف مشارکتی در حوزه‌های مختلف در قاین خبر داد و خاطرنشان کرد: ممکن است یک واقف به تنهایی نتواند در حوزه اشتغال واردشود، بنابراین باید موقوفات با یکدیگر تجمیع شده و نیازهای مردم برطرف شود که با این راهکار فرهنگ کار نیز در جامعه رشد می‌کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.