مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: بهبود وضعیت معیشتی و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از مهمترین اهداف این نهاد است. 

رضا سلم آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمیته امداد به منظور رفع بخشی از نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت، مستمری ماهانه به خانوارهای تحت حمایت پرداخت می‌کند. 

وی افزود: علاوه بر کمک معیشت ماهانه مشکلات خانوارهای تحت حمایت به صورت مستمر بررسی و براساس نیاز آنها خدماتی ارایه می‌شود. 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: هم اکنون ۴۲ هزار و ۷۲۲ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۵۷۸ خانوار معیشت بگیر عادی و ۱۱ هزار و ۱۴۴ خانوار شامل تبصره ۱۴ بوده و خدمات حمایتی دریافت می‌کنند. 

وی یادآور شد: در کنار مستمری پرداختی ماهانه، خدمات حمایتی دیگری همچون درمانی، فرهنگی، ساخت و تعمیر مسکن، کمک هزینه جهیزیه، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ، تسهیلات قرض الحسنه یا کمک نقدی بلاعوض و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیز به خانوارهای تحت حمایت ارایه می‌شود. 

سلم آبادی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بانک صادرات استان خبر داد و گفت: در قالب این تفاهم‌نامه برای یک هزار نفر از دانش آموزان یتیم و فرزند محسنین در بانک صادرات حساب سپهر بازگشایی می‌‍شود. 

وی ادامه داد: در این حساب مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای هر نفر سپرده گذاری می‌شود که ۳۰ درصد آن توسط کمیته امداد و ۷۰ درصد از سوی بانک تامین خواهد شد. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه امکان برداشت از این حساب وجود دارد گفت: سپرده گذاران مقطع ابتدایی تا سقف ۵۰۰ هزار تومان و سایر مقاطع تا سقف یک میلیون تومان امکان دریافت تسهیلات از این بانک را دارند. 

وی با اشاره به وجود ۱۰ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: در مرحله اول اولویت این افتتاح حساب فرزندان محسنین و ایتام مستعد هستند اما امیدواریم طرح برای تمامی دانش آموزان اجرایی شود.

۹۸۹۳*۳۰۲۸ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.