مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش این بچه ماهی ها را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: از این تعداد روزهای اخیر ۱۵۰ هزار قطعه وارد استان شد و ۱۵۰ هزار قطعه دیگر در ۱۰ روز آینده منتقل خواهد شد.

محمدمهدی سعیدی بیان کرد: این مقدار بچه ماهی شامل ماهی کپور و آمور به وزن سه تا پنج گرم از مجتمع تکثیر شهرستان زهک سیستان و بلوچستان برای توزیع در استخرهای دومنظوره استان اختصاص می‌یابد.

وی هدف از انتقال و توزیع بچه ماهی را رونق تولید، اشتغالزایی، کسب درآمد و افزایش تولید آبزیان ذکر کرد و گفت: سعی می‌کنیم در تمامی شهرستان‌ها توزیع داشته باشیم البته به اعتبارات شهرستانی بستگی دارد و اولویت نیز با شهرستان بشرویه خواهد بود.

وی گفت: سال گذشته نیز ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور و آمور به صورت رایگان بین بهره‌برداران استان خراسان جنوبی توزیع شد و بعد از توزیع بچه ماهیان گرمابی، انتقال ۵۰۰ هزار قطعه ماهی تیلاپیا پیگیری خواهد شد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ استخر پرورش آبزیان با ظرفیت سالانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن در استان فعال است.

وی اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح‌های پرورش تیلاپیا در خراسان جنوبی با استفاده از منابع آبی موجود، این تولیدات به پنج هزار تن افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان شیلاب ایران اوایل تیر امسال برای افتتاح مجتمع آبزی پروری و گردشگری شوکت آباد بیرجند به خراسان جنوبی سفر کرد.

خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در آن صادر شده است.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.