حجت الاسلام احمد نجمی پور روز یکشنبه در دیدار ائمه جمعه و جمعی از اعضای ستاد نمازجمعه شهرستان‌های فردوس و سرایان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مقام معظم رهبری در سمینار ائمه جمعه فرمودند که امام جمعه موضع انقلابی داشته باشد اما نسبت به جریان‌های سیاسی هم با روی گشاده برخورد کند.

وی اظهار داشت: امام جمعه وظیفه دارد مردم را نسبت به انقلاب، نظام  و ولایت همراه کند و ایجاد وحدت، همدلی و انسجام بین همه نیروهایی که دغدغه نظام، انقلاب و ولایت را دارند از وظایف امام جمعه است و مقام معظم رهبری به جذب حداکثری و دفع حداقلی تاکید دارند.

امام جمعه سرایان گفت: چهل سال نمازجمعه و افتخار و چهل سال دستاورد عظیم به دست آمده و اهمیت نمازجمعه این است که با ولایت و امامت عجین شده و مسئولیت خطیر و بزرگی است. 

وی ادامه داد: وظیفه امام جمعه پیگیری مطالبات مردم است اما وقتی یک امام جمعه مطلب حقی را از تریبون نمازجمعه مطرح می‌کند گاهی از چندین جا تماس می‌گیرند که صوت و تصویر آن را به ما بدهید.

وی گفت: امام جمعه بلندگوی مردم است و باید مطالبات به حق مردم را در تریبون نمازجمعه از مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری طلب کند که متاسفانه گاهی اگر یک امام جمعه مطالبه حقی از مدیر شهرستانی یا استانی داشته باشد، به چندین جا باید پاسخگو باشد.

امام جمعه سرایان بیان کرد:  مدرسه علمیه شهرستان سرایان از سال ۱۳۸۹ در ساختمان استیجاری شروع به کار کرده و ۳۰ طلبه دارد و بیشتر مشکل حوزه‌های علمیه در استان پذیرش پایین است که کمتر جوانان را تشویق به ورود به حوزه های علمیه می‌کنند.

وی افزود: تصور مردم این است که مسئولان کمتر به شهرستان‌ها توجه می کنند که از مدیران استانی می‌خواهیم به شهرستان‌ها مثل مرکز استان توجه ویژه و در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی از ظرفیت بالای آستان قدس رضوی استفاده شود و امیدواریم بتوانیم کاری انجام دهیم که مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

امام جمعه فردوس هم گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند نمازجمعه سدی در برابر توطئه‌های بیگانه و خنثی کننده توطئه بیگانه است و خداوند بزرگ را شاکریم که در حال حاضر در ۹۰۰ شهر کشور نمازجمعه برپاست.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی افزود: یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) را گرامی می‌داریم که فرمودند در انقلاب اسلامی اگر هیچ کار نشده بود همین احیای نمازهای جمعه برای ماندگاری انقلاب کافی است.

وی اظهار داشت: خداوند را شاکریم که نهاد مقدس نمازجمعه هر روز شکوفاتر به مسائل انقلابی و گفتمان رهبری می‌پردازد.

وی گفت: امیداواریم دین خود را به شهدای انقلاب ادا کرده و همانطور که رهبری فرمودند بحث تقوا را با مصادیق برای مردم بیان کنیم.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.