محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد افزود: بر اساس قانون به شهرهای زیر ۷۰ هزار نفر و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر مجوز احداث مجتمع‌های اداری داده می‌شود لذا آمادگی داریم در شهرستان ها و بخش‌های مشمول این قانون مجتمع‌های اداری ایجاد کنیم تا واحد سازمانی داشته باشیم. 

وی بر افزایش سهمیه مجوزهای استخدامی متمرکز در اختیار وزارتخانه ها تاکید کرد و گفت: این سهمیه‌ها همچون گلوله برفی است که وقتی به خراسان جنوبی می رسد چیزی از آن باقی نمی‌ماند. 

استاندار خراسان جنوبی خواستار تشکیل یک کمیته با حضور نماینده استان، وزارتخانه‌ها و سازمان امور اداری و استخدامی شد تا با تصمیم‌های این کمیته بخشی از نیازمندی‌های استان تامین شود. 

وی یادآور شد: در برخی واحدها نارضایتی برای ارایه خدمات وجود دارد که انتظار می‌رود صدور مجوز استخدام قراردادی به صورت اورژانسی برای بعضی دستگاه‌های اجرایی صادر شود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه استان با کمبود شدید استخدامی مواجه است گفت: وزارتخانه‌ها نیز در تخصیص سهمیه استخدامی دستگاه کم توجهی می‌کنند. 

وی ادامه داد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور و با ۷۶۸ هزار نفر جمعیت بیست و هشتمین استان کشور است.‌

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان گفت: این استان با ۶ استان کشور شامل خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، سمنان و اصفهان همسایه است. 

وی وجود ۲۵ بخش، ۱۱ شهرستان، ۳۰ شهر و ۶۱ دهستان را در خراسان جنوبی یادآور شد و گفت: نرخ پراکندگی جمعیت در استان ۵.۱ درصد و در کشور ۴۹.۵ نفر در هر کیلومتر است که از این لحاظ کم تراکم ترین استان کشور محسوب می‌شود. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اغلب شهرها با مرکز استان بیش از ۲۷۰ کیلومتر فاصله دارد گفت: ۴۱ درصد جمعیت استان روستایی و ۵۹ درصد شهری است که اغلب جمعیت روستاها به حاشیه شهر و مرکز استان مهاجرت کرده‌اند.‌

وی افزود: از ۹۳ دستگاه اجرایی در استان، ۳۶هزار و ۷۳۴پست در این دستگاه ها وجود دارد که ۶۶ درصد با تصدی و ۳۴ درصد بلاتصدی است. 

معتمدیان با بیان اینکه ۳۲ هزار و ۴۱۱ نفر در ادارات استان شاغل هستند گفت: ۳۹ درصد این جمعیت بانوان و بقیه کارکنان را مردان شامل می‌شود. 

وی اضافه کرد: ۵۹ درصد کارکنان رسمی، ۱۶ درصد پیمانی، ۱۱ درصد قرارداد معین و ۱۴ درصد سایر اشکال هستند. 

وی با اشاره به اینکه ۶۹ درصد پست‌های مدیریتی استان باتصدی هستند گفت: ۷۱ درصد پست ها در تصدی مردان و ۲۹ درصد بانوان هستند که یک درصد با نرم کشوری فاصله داریم. 

معتمدیان گفت: ۵۱ درصد از پست‌های دستگاه‌های اجرایی مشمول اعتبارات استانی با تصدی و ۴۹ درصد بلاتصدی هستند. 

وی با بیان اینکه از این آمار نیز ۴۰ درصد فاقد تصدی و ۹ درصد بلوکه شده‌اند اظهار داشت: یکی از مشکلات و محدودیت‌های ساختار ادارات استان، کمبود نیروی انسانی است. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سیاست انقباضی دولت در اوایل برنامه توسعه سوم گفت: به خاطر پراکندگی نسبی جمعیت، ضعف بنیادی زیرساخت های استان، درخواست کارکنان برای انتقال به سایر استان ها، محدودیت به کارگیری نیروهای قراردادی و ضعف جاذبه و مشکلات رفاهی رغبتی به حضور در استان از ناحیه کارکنان نیست یا انتقال از سایر استان‌ها به سختی صورت می‌گیرد.‌

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.