نظر افضلی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد افزود: خراسان جنوبی استانی است که با وجود مرز مشترک با افغانستان، پتانسل توسعه را دارد و این توسعه باید با بخش اداری پیش برود زیرا زیرساخت مناسب برای حضور سرمایه گذار بخش خصوصی هنوز در استان فراهم نیست.

وی بیان کرد: پست‌های سازمانی به موازات تشکیل استان توسعه نیافته به همین خاطر شهرستان‌ها شکل گرفته ولی ادارات لازم تشکیل نشده است.‌

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تخصیص ۳۰ درصد پست برای خراسان جنوبی را کم دانست و گفت: تاسیس خراسان جنوبی در سال ۱۳۸۳ با شروع خشکسالی ها همراه بود که ۲۰ سال طول کشید و فقط امسال با نزولات آسمانی کمی رمق گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بر اثر ۲ دهه خشکسالی زندگی و جایگاه اقتصادی مردم بشدت تنزل پیدا کرده است افزود: اقتصاد مردم استان بیشتر بر محور کشاورزی و دامداری بوده و اقتصاد صنعتی نداشتند که شدیدا از خشکسالی متاثر شده است. 

افضلی بیان کرد: همین حقوق کارمندی بسیاری از خانواده ها را نجات داد و معمولا هم صادرات این استان، نیروی فرهنگی و کارمند بوده است. 

وی گفت: زمانی که شهرستان ها تشکیل شده، چارت تشکیلاتی شکل نگرفته و همپای توسعه پیش نمی‌رود برای مثال شهرستان سربیشه حدود هشت اداره به صورت نمایندگی دارد. 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی افزود: اداره امور عشایر نهبندان ۱۲ پست دارد اما فقط با ۲ نیرو اداره می‌شود که با توجه به گستردگی استان و جمعیت هدف ادارات کار خدمات رسانی را دشوار کرده است. 

وی با اشاره به وضعیت ماندگاری نیرو در استان به خصوص در شهرستان های مرزی اظهار داشت: این نیروها بعد از ۶ یا هفت سال تقاضای انتقال می کنند لذا بخش‌هایی همچون آموزش و پرورش، علوم پزشکی و دانشگاه ها با کمبود شدید نیرو مواجه هستند. 

افضلی ادامه داد: کاهش ۱۵ درصد حجم دولت که در برنامه توسعه لحاظ شده، برای استان هایی همچون خراسان جنوبی آسیب است. 

وی گفت: برخی استان‌های همجوار مانند سیستان و بلوچستان از نظر محرومیت مورد توجه قرار گرفته و استان‌هایی مانند خراسان رضوی به توسعه رسیده اند اما خراسان جنوبی در این میان مغفول واقع شده است.
 
وی ابراز امیدواری کرد: مجلس در لایحه جامع اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری مشکلات را به صورت منطقه‌ای ببیند. 

۹۸۹۳*۳۰۲۸


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.